اولین فیلمی که وزیر دید چه بود؟

اولین فیلمی که وزیر دید چه بود؟

به گزارش خبرگزاری انتخابتو؛ سید عباس صالحی در اولین توئیت خود در شبکه ایکس سینما را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در مطلبی در کانال ایکس نوشت: اولین فیلمی که دیدم بن هور بود. جوان بودم و فیلم را در سینما الماس مشهد (هویزه فعلی) دیدم. طعم سینما، جایی که می توان نام جمال الهی را تجسم بخشید و دنیای موازی باشکوهی خلق کرد، در کامم ماند. من به همه کسانی که چنین رویایی را تعبیر و تصویر کردند تبریک می گویم. تولدت مبارک.”

پیام وزیر ارشاد به مناسبت روز سینما

وزیر ارشاد همچنین در پیامی که این وزارتخانه به مناسبت 21 شهریور روز ملی سینما منتشر کرد، نوشت:

بزرگداشت روز ملی سینما برای حفظ فرهنگ این سرزمین و هنرمندان زیبا و دلسوز این عرصه است که از هر پدیده ای برای بیان هنرمندانه واقعیت استفاده می کنند و همچنین فرصتی برای ترویج فرهنگ و تمدن غنی ایران عزیزمان است.

سینما، این صنعت معجزه آسا آمیخته با هنر، زبان گفتگو، تعامل، تفاهم و هماهنگی بین نخبگان و مردم از یک سو و جامعه و نظام مسلط از سوی دیگر است. این زبان گاه به شیرینی و مهربانی شعر ایرانیان را در میان اعصار می گوید و گاه درد و کاستی های ما را به نمایش می گذارد، هر چند تلخ و محرک باشد، رحمت سینماست که جهل را می افزاید. به عنوان گنجینه ای گرانبها در آگاهی او.

کاوش در کرامت انسانی و دغدغه اجتماعی که منجر به آگاهی نسل‌های بیشتر می‌شود، رسالت والایی است که سینماگران برای آرامش مردم زمان خود بر عهده می‌گیرند، این زندگی سلیم است، تولد مبارک داستان مشترک. دانش و هنر با هدف بهبود و هدایت جامعه.

جوهره هنر زاده همین فضیلت تفکر و فرصت آفرینی است. سینماگران و سینماگران مسئولیت نظارت بر تولید هنر خلاقانه و حقیقت محور را به عنوان شهروند بر عهده گرفته اند و آثار تأمل برانگیزی که توسط هنرمندان ایرانی خلق شده اند، کم نیستند.

ادامه این مسیر شایسته در سایه وزش باد همدلی و همدلی بار دیگر بارقه های امید را در چشمان سینماگران منتظر روشن کرده است و وزارت فرهنگ و ارشاد در این زمینه نقش فعالی دارد. پیشرفت آن

توضیح علمی و تصویر عملی این رویکرد در طراحی و اجرای فعالیت های مهم و محرک شرح داده شده است. در این میان می توان «جشنواره مهر سینمای ایران» را برشمرد که به استعدادهای سینمایی در استان ها اعتماد دارد و توجه خود را به آن معطوف می کند.

تجربه های سینمایی و سرمایه آفرینی یکی از جدی ترین الگوهای این رویداد است که هدفی جز ظهور نسل جدید سینمای ایران و امکان تربیت هنرمندان مستعد شهرستان ها ندارد. عرصه وسیعی که هدف آن تولید و توسعه هنر سینما در مکان های شریف ایران اسلامی است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سوق دادن همت و حمایت خود به سوی جوانان فهیم و سخت کوش این مرز و بوم بر آن است تا سفیری را کشف کند که با درک، دانش و مهارت خود، اعتبار و سربلندی سینمای ایران را دو چندان کنند. امیدوارم این آرمان والای که تبلور شعار «برای ایران» است و مؤید تعمیم اهتمام همه جانبه دولت به کل ثروت جمعیتی ایران است، محقق و متجلی شود.

این مراسم خجسته در روز خجسته سینمای ملی با تجلیل از بزرگان هنر سینما، تجلیل از هنرمندان و تجلیل از مخاطبان سینما برگزار می شود. من این را یک اتفاق معاصر می دانم و آرزو می کنم سینمای برومند ایران دوران موفق تری داشته باشد.

امیدوارم با همراهی و همدلی شما سینماگران عزیز بتوانیم واقعیت سینمای ایران را بهتر از گذشته ارائه دهیم.»

24355

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین