10 انیمه معروف که تماشای آنها ممنوع است!

10 انیمه معروف که تماشای آنها ممنوع است

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، ژانرهای بسیار کمی وجود دارند که انیمه در سال های اخیر به آنها دست نزده باشد. در حالی که انیمه می تواند فوق العاده سرگرم کننده و حتی آموزشی باشد، گاهی اوقات می تواند آنقدر مشکوک و غیراخلاقی باشد که در لیست انیمه های ممنوعه قرار بگیرد.

به گزارش روزیاتو، درست است که انیمه فقط یک انیمیشن است، اما محتوای آن عموما بزرگسالان و بزرگسالان است. انیمه ها هنگام استفاده از خشونت شدید، زنا و سایر موضوعات بحث برانگیز خود سانسوری نمی کنند و در نتیجه می توانند بسیار توهین آمیز و غیراخلاقی شوند.

به همین دلیل است که برخی از کشورها نمایش انیمه های خاصی را برای بینندگان خود، به ویژه بینندگان جوان، ممنوع کرده اند. این انیمه های ممنوعه به قدری فراگیر شدند که دولت ها دستور دادند در کشورهایشان پخش نشود و در نتیجه تماشای آن ها در آن کشورها جرم شد.

بادبادک

سال انتشار: 1377

شرکت سازنده: Studio Arms

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 6.6 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 6.5 از 10

این انیمه ممنوعه یک اثر بسیار بحث برانگیز است. «بادبادک» درباره دختری است که با گلوله مخصوص به مردم شلیک می کند و منفجر می شود. شاید فکر کنید که ماهیت خشن این انیمه باعث ممنوعیت آن در کشوری مانند نروژ می شود. با این حال، دلیل ممنوعیت خشونت نیست. فیلم «بادبادک» در نروژ توقیف شد زیرا صحنه حمله به یک کودک زیر سن قانونی را با جزئیات بیش از حد نشان می داد. نروژ قوانین بسیار سختگیرانه ای علیه کودک آزاری دارد، بنابراین کل انیمه ممنوع شد. ایالات متحده نیز در ابتدا می خواست انیمه را ممنوع کند اما در نهایت قسمت هایی از فیلم را سانسور و حذف کرد و اجازه اکران آن را داد.

10 انیمه ممنوعه!

پوکمون

سال انتشار: 1376 تا کنون

شرکت سازنده: تی وی توکیو

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.5 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 4 از 10

پوکمون شاید یکی از معروف ترین انیمه های ساخته شده باشد. مخاطبان آن کودکان خردسال هستند و محتوای آن برای تمام سنین فوق العاده مناسب است. پس چرا باید انیمیشنی درباره هیولاهای جیبی ممنوع شود؟ مقامات عربستان سعودی پس از تماشای انیمه اعلام کردند که پوکمون باعث ترویج قمار و احساسات صهیونیستی می شود. از آن زمان تاکنون، تئوری‌های توطئه زیادی در سرتاسر برنامه پخش شده و ادعا می‌کنند که «پوکمون» یک توطئه صهیونیستی است. به همین دلیل به گفته مقامات دولتی پخش این سریال در عربستان سعودی ممنوع شد. البته این تنها اتفاقی نیست که باعث شد «پوکمون» به یک انیمه ممنوعه تبدیل شود. قسمت خاصی از این انیمه آنقدر برای کودکان ژاپنی توهین آمیز بود که برای مدتی در سراسر جهان ممنوع شد و این قسمت هرگز در خارج از ژاپن نمایش داده نشد.

10 انیمه ممنوعه!

قدرت های محور هتالیا

سال انتشار: 2008

شرکت سازنده: توکیوپاپ

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.2 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 7.2 از 10

هر شخصیت در این سریال نماینده یک کشور و نقش آن کشور در جنگ جهانی دوم است. اگرچه این اثر یک انیمه کمدی بود، اما بسیاری از کشورها را آشفته کرد. کره جنوبی این اثر را به دلیل کلیشه های توهین آمیز علیه کشورشان در زمره انیمه های ممنوعه طبقه بندی کرد و این اثر را یک جنایت ملی خواند. «قدرت‌های محور هیتالیا» به پخش ادامه داد، اما به دلیل واکنش‌های منفی، تمام اشاره‌ها به این شخصیت و کره جنوبی کاملا حذف شد. امروزه تنها نسخه سانسور شده این انیمه هنوز در برخی از نقاط جهان موجود است.

10 انیمه ممنوعه!

شعر پونی پونی

سال انتشار: 2001

سازنده: JC Steph

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.1 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 6.5 از 10

اسم «پانی پانی پومی» شعری زیبا و کودکانه به نظر می رسد. اما اجازه ندهید نام شما را فریب دهد. Pani Pani Pumi یک اسپین آف از Excel Saga است که خود یک انیمه ممنوعه است و جای تعجب نیست که اسپین آف آن نیز ممنوع شده است. این انیمه دارای محتوای مشکل ساز زیادی در مورد شخصیت های زیر سن می باشد. برهنگی، صحنه های جنسی صریح و محتوای الهام گرفته از حرمسرا چیزی است که این انیمیشن را بسیار مشکل ساز می کند. به خصوص که شخصیت های این انیمه خیلی جوان هستند که هیچ گونه اشاره ای به این موضوعات در هر زمینه قانونی، معنوی یا هر زمینه دیگری قابل قبول نباشد. به همین دلیل است که نیوزلند این انیمیشن را برای همه بینندگان در کشور خود به طور کامل ممنوع کرده است. این انیمه ممنوعه به اندازه تولیدات محبوبی مانند «دت مرگ» یا «حمله به تایتان» بیننده ندارد و بسیاری از کشورها آن را نادیده گرفتند.

10 انیمه ممنوعه!

DxD دبیرستان

سال انتشار: 2018-2012

سازنده: T. BT. کی

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.5 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 7.2 از 10

با توجه به محبوبیت این انیمه، دیدن آن در لیست جالب است. این انیمه ممنوعه داستان ایسی هیودو، پسر دبیرستانی منحرفی را دنبال می کند که در اولین قرار ملاقاتش با یک دختر کشته می شود و توسط ریاس گریموری به عنوان یک شیطان در می آید. پس چگونه یک انیمیشن درباره منحرفان و شیاطین تسخیر شده در لیست انیمه ممنوعه قرار گرفت؟ این کاملا واضح است. محتوای انیمه بر روی بچه های فاسد دبیرستانی با ذهنیت های منحرف متمرکز است. انیمه ها پر از لحظات مشکل ساز هستند که می تواند حتی جدی ترین طرفداران انیمه را نیز منزجر کند. به همین دلیل است که نیوزلند «دبیرستان DXD» را به دلیل محتوای مشکل‌ساز آن که هدفش دانش‌آموزان دبیرستانی بود، ممنوع کرد.

10 انیمه ممنوعه!

حمله به تایتان

سال انتشار: 2013-2023

شرکت سازنده: Vit Studio – Mapa Studio

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 9.1 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 8.5 از 10

یکی دیگر از انیمه های محبوب این لیست Attack on Titan است که به دلیل تصاویر خونین، مشمئز کننده و ناراحت کننده اش در چین ممنوع شد. اگرچه میلیون ها بیننده در سراسر جهان عاشق انیمیشن هستند، چین احساس می کند که این سریال خشونت بیش از حد را به تصویر می کشد، که برای بینندگان جوان بسیار ناسالم است. با این حال، اگر 18 سال یا بیشتر دارید، تماشای Attack on Titan را از دست ندهید. این انیمه واقعاً یکی از بهترین انیمه های این مجموعه است که با وجود محتوای خشن، درس ها و نکات مهم زیادی دارد.

10 انیمه ممنوعه!

یادداشت مرگ

سال انتشار: 2006-2007

شرکت سازنده: Madhouse Studio

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 8.9 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 8.6 از 10

The Death Note، یکی از معروف ترین انیمه های تمام دوران، داستان یکی از بهترین شخصیت های انیمه را پس از پیدا کردن یک یادداشت خطرناک روایت می کند. اگرچه این انیمه وحشتناک، خونین و حتی گاهی ترسناک است، اما به راحتی برای بینندگان قابل دسترسی است. با این حال هنوز کشوری هست که نمی تواند قدر دنیای تاریک این سریال را بداند. «دفترچه مرگ» به دلیل محتوایش در فهرست انیمه های ممنوعه چین قرار گرفت. این انیمه به مرگ، عدالت، قتل و خشونت می پردازد و از این رو به دلیل احتمال تأثیر منفی بر کودکان، تماشای آن ممنوع است.

10 انیمه ممنوعه!

افسانه اکسل

سال انتشار: 2001-1999

سازنده: JC Steph

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 8.9 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 8.6 از 10

“حماسه اکسل” بر اساس یک مانگای محبوب به همین نام ساخته شده است. این انیمه درباره یک سازمان ایدئولوژیک مخفی است که هدفش تسلط بر جهان است. تماشای تمام قسمت های “حماسه اکسل” آسان است. به جز قسمت آخر به نام «خیلی دور». این قسمت از انیمه حتی در ژاپن ممنوع شد! دلیل ممنوعیت قسمت آخر در سراسر جهان این است که حاوی خشونت، تمایلات جنسی و پرخاشگری بیش از حد است. موضوع این است که شینیچی واتانابه، کارگردان انیمه، اپیزود پایانی را عمداً به این بزرگی ساخت تا آن را تلخ و به یاد ماندنی کند. قسمت آخر «حماسه اکسل» تنها در دی وی دی های منتشر شده در ژاپن در آن زمان موجود بود.

10 انیمه ممنوعه!

آقای اوسوماتسو (Osomatsu San)

سال انتشار: 2001-1999

شرکت سازنده: استودیو پیررو

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 7.5 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 7.9 از 10

«آقای اوسوماتسو» به دلیل مشکلات کپی رایت در ژاپن ممنوع شد. قسمت اول این سریال به تمسخر انیمه های معروفی چون «حمله به تایتان»، «ناروتو»، «ماه ملوان»، «بال اژدها» و «بال اژدها» می پردازد… به این ترتیب قسمت اول سریال به طور کامل ساخته شد. به دلایل کپی رایت حذف شد. قسمت اول این انیمه هنوز در هیچ سایتی موجود نیست. امکان یافتن نسخه DVD انیمه وجود دارد اما اکثر آنها حتی قسمت اول را نیز شامل نمی شوند و یافتن قسمت اول این انیمه بسیار سخت است.

10 انیمه ممنوعه!

میدوری

سال انتشار: 92

شرکت سازنده: هیروشی هارادا

امتیاز کاربران IMDb برای انیمه: 4.7 از 10

امتیاز کاربران MyAnimeList: 6.4 از 10

این انیمه که داستانی بسیار تاریک، افسرده و ترسناک دارد جنجالی ترین انیمه تاریخ به حساب می آید. برخلاف سایر آثار این لیست، این انیمه ممنوعه فقط در یک کشور ممنوع نیست. برعکس این انیمه در تمام دنیا ممنوع شده و در صدر همه انیمه های ممنوعه قرار دارد! این انیمه محصول 1992 در مورد دختر جوانی است که مادرش می میرد (در واقع به دلیل بیماری توسط موش ها خورده می شود!). دختر با مردی آشنا می شود که می گوید اگر چیزی نیاز داشت به او کمک می کند.

بنابراین، پس از مرگ مادرش، او به سراغ مرد می رود و در نهایت به سیرک آن مرد می پیوندد و در آنجا به طرز وحشتناکی مورد آزار و اذیت و حمله قرار می گیرد. در واقع «میدوری» درباره آزار جنسی کودکان با صحنه های دردناک غیرقابل تحملی است. تصاویر وحشتناک و دلخراش این انیمه باعث رنج بسیاری از بینندگان شد; یک صحنه انیمه مخصوصاً شامل چند توله سگ. کسانی که کار را تماشا می کنند می دانند کدام صحنه است! این انیمه که توسط یک نفر با سالها تلاش ساخته شده بود، پس از انتشار تمامی آثاری که در اختیار او بود، نابود شد و در فهرست آثار ممنوعه در سراسر جهان قرار گرفت. از جمله خود ژاپن که تماشا را ممنوع کرده است.

245245

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین