خواص نارنگی برای کودکان، مو و جگر + خواص پوست نارنگی

خواص نارنگی برای کودکان، مو و جگر خواص پوست

انتخابتو، نارنگی که یکی از پرطرفدارترین میوه هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه مند هستند، خواص زیادی مانند درمان نفخ، سم زدایی، پاکسازی خون، تقویت استخوان ها و اسکلت و همچنین طعم بی نظیری دارد. بدن، درمان سرگیجه، درمان بی خوابی، کاهش تب، رفع گرفتگی خون در بدن، درمان و رفع سرفه زمستانی، کاهش فشار خون، کاهش وزن و خواص آن. ضد اسپاسم اشاره کرد

نارنگی میوه ای سرشار از ویتامین C است و این میوه نیز یکی از بهترین منابع بتا است. کریپتوکسانتین اگر در نظر گرفته شود، پوست نارنگی نیز دارای خواص و فوایدی است و حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام سوپر فلاونوئیدها یا آنتی اکسیدان ها است. ماندارین طبق تحقیقات، عالی است فلاونوئیدها این یک راه موثر برای کاهش کلسترول است.

خواص نارنگی برای سلامت مغز

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C موجود در نارنگی و سلطنتی آنها می توانند از بیماری های مزمن مغز مانند اسکیزوفرنی، آلزایمر و بیماری های پارکینسون جلوگیری کنند. تحقیقات افزایش تعداد رادیکال های آزاد را با ایجاد بیماری پارکینسون مرتبط دانسته اند و ظرفیت آنتی اکسیدانی ویتامین C می تواند از آسیبی که این رادیکال های آزاد به مغز وارد می کنند جلوگیری کند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که سلطنتی پوست نارنگی ممکن است به کاهش اثرات منفی روی مغز مانند از دست دادن حافظه در بیماری آلزایمر کمک کند. سلطنتی ممکن است از تجمع سلول های مغزی جلوگیری کند شامل کردن به من بگو آمیلوئید حفاظت که در واقع مربوط به شروع این بیماری است.

خواص نارنگی برای مو

یکی از خواص نارنگی سلامت مو و آبرسانی به موها است مو

نارنگی حاوی مقادیر بالایی ویتامین B12 است که باعث افزایش رشد مو و کاهش ریزش مو می شود، ویتامین B12 نیز برای کاهش تدریجی روند سفید شدن مو بسیار مهم و مفید است، همچنین مصرف نارنگی به داشتن موهایی درخشان و درخشان کمک می کند.

خواص نارنگی برای کبد

نارنگی برای کاهش تب و رفع گرفتگی خون در کبد مفید است. آب نارنگی ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را برای بیماران هپاتیت C کاهش دهد، زیرا این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی بتا کریپتوکسانتین است. نارنگی نوعی سلاح برای این بیماران است و به گفته متخصصان برخی از مرکبات به ویژه نارنگی در مقابله با برخی سرطان ها مانند سرطان کبد بسیار موثر است.

خواص نارنگی برای کودکان

تقویت سیستم ایمنی: ویتامین C موجود در نارنگی می تواند به تقویت سیستم ایمنی کودکان و محافظت از آنها در برابر بیماری ها کمک کند.

تقویت استخوان ها و رشد: مصرف نارنگی می تواند به تقویت استخوان ها و کمک به رشد مناسب کودکان کمک کند. مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم موجود در نارنگی برای استحکام استخوان مفید هستند.

حفظ سلامت دستگاه گوارش: فیبر موجود در نارنگی می تواند به حفظ سلامت گوارش در کودکان و کاهش مشکلاتی مانند یبوست کمک کند.

مصرف به عنوان یک میوه خوشمزه: نارنگی با طعم ترش و شیرینی که دارد می تواند گزینه خوبی برای تشویق کودکان به مصرف میوه و تامین ویتامین ها باشد.

آبیاری: نارنگی حاوی مقادیر زیادی آب است که می تواند به کودکان کمک کند هیدراته بمانند و خطر کم آبی بدن را کاهش دهند. کم آبی بدن برای جلوگیری از (کمبود آب).

بهبود خلق و خو

مطالعات ثابت کرده است که استشمام بوی نارنگی می تواند استرس و اضطراب را از بین ببرد، مصرف نارنگی با کاهش سنتز هورمون کورتیزول به دلیل وجود ویتامین C در آن، غدد فوق کلیوی را تنظیم می کند و یکی از بهترین درمان ها برای بی خوابی و بدخلقی است. .

خواص پوست نارنگی

  • خوردن پوست نارنگی از بیماری های قلبی پیشگیری می کند.
  • از پوست سبز این میوه برای درمان فشار خون پایین و التهاب استفاده می شود.
  • به گفته متخصصان تغذیه جویدن پوست نارنگی باعث کاهش کلسترول بد خون می شود و اثر آن مشابه داروهای شیمیایی است اما هیچ عارضه ای ندارد.
  • آنزیم های سلول های سرطانی به لطف ترکیبی به نام Q40 که در پوست نارنگی یافت می شود، از بین می روند.
  • ضد اکسیدان پوست نارنگی 20 برابر میوه نارنگی است.
  • طبق طب چینی، پوست نارنگی ناراحتی های طحال و ریه را برطرف می کند.
  • مصرف پوست میوه نارنگی ناراحتی های عصبی، افسردگی، استرس و اختلالات خواب را برطرف می کند.
  • بسیاری از اختلالات گوارشی را می توان با استفاده از پوست نارنگی حل کرد. نفخ و حالت تهوع را برطرف می کند، با تحریک سیستم لنفاوی به دفع مایعات اضافی کمک می کند و همچنین با چاقی مبارزه می کند.
  • پس از شستن پوست نارنگی، آن را در فر یا در آفتاب خشک کنید و به پودر تبدیل کنید.