به گزارش انتخابتو از ایسنا، در آخرین روز هفته و در چارچوب برنامه های صرفه جویی در مصرف و مدیریت مصرف آب، در جلسه ای با حضور حسین اکبریان، مدیرعامل منطقه یک تهران عفافا، مرضیه برومند به عنوان سفیر آب عفافای این منطقه به منظور ارتقای فرهنگ و مدیریت فرهنگی و صیانت از فرهنگ مصرف آب در این منطقه معرفی شد. منابع آب ظرفیت ها
اکبریان در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان و فرهنگیان نقش موثری در جلب توجه جامعه به اهمیت مدیریت مصرف آب و صیانت از منابع آبی کشور دارد.
سال آبی گذشته یکی از پرچالشترین سالهای آبی در بیش از 60 سال گذشته بود و تهران کمترین بارندگی را در 60 سال اخیر تجربه کرد. این در حالی است که با اجرای برنامه های فنی و مدیریتی و همکاری شهروندان، مصرف آب در مقاطعی بین 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.
مرضیه برومند در این زمینه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اینکه گذشتگان ما در این کشور خشک دستاوردهای زیادی داشتند، مانند قناتی که به آن افتخار می کنیم، اما رشد جمعیت، تغییر سبک زندگی و نیازهای جدید شرایط ما را تغییر داده است و پیام های زیادی در خاطره ها باقی مانده است، از جمله نریختن زباله در کوچه ها و خیابان ها، آن طور که در سریال های قبلی من نشان داده شده است. سریال «زیزیگولو». همچنین اگر در زمینه مشکلات ناشی از عدم تعادل انرژی همچنان تحت تاثیر کلمات باشم، از انجام تمام تلاشم دریغ نمی کنم.
این مدیر تصریح کرد: علاوه بر بحران هایی که در سال های اخیر در حوزه تامین آب و برق تجربه کرده ایم، چند سالی است که موضوع مهمی را برجسته کرده ام؛ احساس مالکیت مردم و شهروندان بر منابع مادی و معنوی، طبیعی و غیرطبیعی، میراثی و تاریخی است. مردم باید این کشور و سرزمین را مال خود بدانند، آن وقت نگرش آنها نسبت به همه چیز تغییر می کند، زیرا مشکل دیگر فقط آب، آب، برق، گاز و محیط زیست به هم مرتبط نیست و به نظر من باید از نظر نهادی توجه مردم به ارزش های منطقه ای، دارایی ها، کمبودها جلب شود.
59243
گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین






ارسال پاسخ