در ایستگاه های صلواتی نباید از لیوان های پلاستیکی شفاف استفاده کرد.

در ایستگاه های صلواتی نباید از لیوان های پلاستیکی شفاف استفاده کرد.

زهرا آزمون در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهروندان برای پیشگیری از بیماری ها نکاتی را رعایت کنند که دمای مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باید بدانیم که دمای نگهداری غذای گرم و آماده باید بالای 60 درجه یا زیر 5 درجه باشد و غذا را بیش از دو ساعت در دمای اتاق نگهداری نکنند زیرا احتمال فساد آن افزایش می یابد.

کسانی که غذا را در اماکن مذهبی مانند حسینیه، تکایا و مساجد تهیه می کنند باید بعد از پخت و پز دمای مناسب را تنظیم کنند و از وسایل گرمایشی استفاده کنند زیرا غذای گرم از رشد میکروب ها جلوگیری می کند و در صورت توزیع غذای سرد دمای نگهداری باید زیر 5 درجه باشد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد نباید غذا را به مدت طولانی در دمای محیط قرار دهند و همچنین غذا را از ظرف یکبار مصرف خارج کنند، زیرا ظروف یکبار مصرف از مواد شیمیایی ساخته شده و ترکیب این مواد غذایی باعث بیماری می شود.

وی ادامه داد: غذاهای نذری داغ را نباید در دمای بالا در فریزر قرار داد و پس از سرد شدن غذا از انجماد آن با ظرف یکبار مصرف خودداری شود.

آزمون خاطرنشان کرد: توصیه می شود افراد فعال در ایستگاه های صلواتی در توزیع نوشیدنی های سرد و گرم از لیوان های شفاف یکبار مصرف استفاده نکنند و از فرآورده های گیاهی یکبار مصرف استفاده کنند.