انتخابتو به نقل از وزارت بهداشت، جعفر میادفر با بیان اینکه نیروهای اورژانس در هنگام حمله و عملیات امدادرسانی به صورت مستمر در محل حضور داشتند، گفت: نیروهای اورژانس در سراسر کشور در محل حادثه حضور داشتند و با وجود خطرات، مصدومان را از محل حادثه به مراکز بهداشتی درمانی منتقل کردند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در این حوادث 3 نفر از پرسنل اورژانس شهید، 77 نفر مجروح شدند که تعدادی از آنها به شدت مجروح و بسیاری از آنها تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
رئیس اورژانس کشور با اشاره به خسارت به زیرساخت های امدادی گفت: در این حملات نزدیک به 60 دستگاه آمبولانس آسیب دید که 10 دستگاه از آنها به طور کامل منهدم شد. همچنین به 54 پایگاه اورژانس و یک ساختمان ستاد این سازمان نیز آسیب وارد شد.
میادافر همچنین از آسیب دیدن 5 فروند بالگرد امدادی خبر داد و افزود: این بالگردهای مورد استفاده در عملیات امداد و نجات از چرخه عملیاتی خارج شدند.
وی با تاکید بر اینکه وقفه ای در ارائه خدمات اورژانس وجود نداشت، تصریح کرد: حتی در شرایطی که همزمان به برخی مناطق حمله شد، از تمام ظرفیت های امدادی کشور برای ارائه خدمات استفاده شد.
رئیس سازمان اورژانس کشور مهمترین سرمایه این سازمان را نیروی انسانی آن عنوان کرد و گفت: فداکاری، تخصص و فداکاری نیروهای اورژانس باعث شد تا در سخت ترین شرایط این خدمات ادامه یابد.
میادفر با اشاره به فرسودگی ناوگان آمبولانس های کشور این مهم را مهمترین مشکل اورژانسی ارزیابی کرد و افزود: برای رفع بخشی از این مشکل خرید صدها دستگاه آمبولانس جدید از طریق استانداری ها و وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین با اعلام آمادگی کامل اورژانس کشور برای مقابله با هر شرایط بحرانی، گفت: در حال حاضر بیش از 3500 پایگاه اورژانس و نزدیک به 30 هزار پرسنل در سراسر کشور آماده ارائه خدمات امدادی و درمانی هستند.
رئیس اورژانس کشور با اشاره به عملیات امدادرسانی فشرده در جنگ گذشته گفت: در مجموع به حدود 38 هزار نفر در کشور خدمات اورژانس و پزشکی ارائه شد که بیش از 7 هزار نفر از آنها در تهران بودند.
میادفر با تاکید بر لزوم حمایت روانی از نیروهای عملیاتی گفت: برای پیشگیری از عواقب روانی ناشی از مواجهه با صحنه های سخت و حوادث جنگی، برنامه های مشاوره و روانشناختی ویژه ای برای عوامل اورژانس در حال اجراست.






ارسال پاسخ