خواص زردچوبه در طب سنتی/ مصرف زردچوبه برای چه کسانی مضر است؟

خواص زردچوبه در طب سنتی مصرف زردچوبه برای چه کسانی

انتخابتو، زردچوبه یکی از پر مصرف ترین ادویه ها و شیرین کننده هاست و از مهمترین خواص آن می توان به تسکین درد، درمان آکنه و درمان آکنه اشاره کرد. آکنهبرای سلامت کبد، درمان سیاهی دور چشم، دستگاه گوارش، درمان افسردگی، لاغری و کاهش وزن مفید است.

زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل و دارای ریشه زرد است. ماده اصلی فعال زردچوبه کورکومین نام دارد و مسئول خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی زردچوبه و اسیدهای آن است. والرینیک، فلاندر، هوی و هوس و سابی نیل یکی از مهم ترین اجزای این ماده است.

خواص زردچوبه برای کاهش وزن

یکی از خواص شناخته شده زردچوبه کاهش وزن است. زردچوبه با تسریع متابولیسم، کنترل سطح قند خون و تسریع روند هضم غذا به کاهش وزن کمک می کند.

سلامت دستگاه گوارش

ارتباط خوبی بین مصرف زردچوبه و روده بزرگ وجود دارد زیرا زردچوبه باکتری های مضر روده را از بین می برد و جذب مواد مغذی را افزایش می دهد. علاوه بر این، خواص ضد التهابی زردچوبه خطر ابتلا به بیماری های التهابی گوارشی مانند کولیت را کاهش می دهد. گاستریت و سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد.

خواص زردچوبه برای دیابت

یکی از بزرگترین عوارضی که با مصرف زیاد زردچوبه خواهید دید، مربوط به دیابت و افزایش قند خون است، اما اگر زردچوبه را به مقدار متعادل و مناسب مصرف کنید، خواهید دید که زردچوبه است. این ماده سطح انسولین خون را متعادل می کند و ممکن است در کاهش و تنظیم قند خون موثر باشد، اما به یاد داشته باشید که نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

خواص زردچوبه برای پوست و مو

خاصیت ضد التهابی زردچوبه می تواند التهابات پوستی مانند آکنه را کاهش دهد. آکنه و سایر التهابات پوستی، این گیاه می تواند به تسکین قرمزی و تورم پوست و تسریع بهبودی کمک کند. زردچوبه همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند در درمان عفونت های پوستی ناشی از باکتری ها موثر باشد. در همین حال، خواص ضد قارچی زردچوبه ممکن است به کاهش عفونت های قارچی پوست نیز کمک کند. مانند قارچ پای ورزشکاران و ناخن.

زردچوبه همچنین می تواند به بهبود لک های پوستی کمک کند، خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند به مبارزه با آسیب های ناشی از اکسیداسیون پوست و کاهش تولید ملانین کمک کند.رنگدانه) موثر است، این خاصیت می تواند به کاهش لکه های تیره، لک های ناشی از آفتاب و علائم پیری پوست کمک کند، ماسک ها و روکش های پوستی حاوی زردچوبه نیز می تواند در تنظیم چربی پوست، افزایش گردش خون و روشن شدن و از بین بردن لکه های تیره روی پوست موثر باشد. پوست

عوارض مصرف زیاد زردچوبه

عوارض جانبی زردچوبه در صورت استفاده نادرست و بیش از حد عبارتند از:

  • کاهش سطح آهن خون
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • معده درد
  • قند خون بالا
  • سنگ کلیه
  • سنگ کیسه صفرا
  • مشکلات باروری
  • مشکلات خونریزی و لخته شدن
  • کاهش فشار خون
  • سردرد شدید

خواص زردچوبه در طب سنتی

زردچوبه در طب سنتی به عنوان یک داروی ضد نفخ شناخته می شود و مصرف آن با غذا می تواند به بهبود هضم و کاهش نفخ معده کمک کند. این گیاه برای افرادی که اختلالات گوارشی دارند و بعد از غذا احساس خستگی و نفخ می کنند توصیه می شود.

مطالعات نشان داده اند که مصرف 500 میلی گرم پودر زردچوبه در روز می تواند به بهبود سوء هاضمه کمک کند. علاوه بر این، مطالعات بالینی نشان داده است که استفاده از یک گرم زردچوبه در روز باعث تسریع بهبود زخم معده و کاهش درد می شود. جلوگیری از رشد کولیت اولسراتیو نیز مفید است.

مزاج زردچوبه گرم و خشک است و یکی از مهمترین خواص زردچوبه رفع گرفتگی کبد است. اگر از زردچوبه در وعده های غذایی استفاده شود آب لیمو همچنین در درمان کبد چرب بسیار مفید است; جویدن این گیاه در دهان برای تسکین درد دندان مفید است، البته اگر کمی تفت داده شود و به صورت گرم و نرم استفاده شود.

دانه های گرد این گیاه برای خشک کردن زخم ها و تسکین درد ورم مفید است، پودر ساییده شده آن (پودر زردچوبه) برای جلوگیری از خونریزی زالو استفاده می شود، مالیدن زردچوبه به ورم آن درد آن را کاهش می دهد و ورم را کاهش می دهد. برای تقویت چشم.

زردچوبه برای چه افرادی مضر است؟

  • بیماران با سابقه سنگ کیسه صفرا
  • افراد مبتلا به زخم معده
  • بیماران مبتلا به بیماری های قلبی
  • مردم دوستانه

خواص زردچوبه برای درمان کبد چرب

کبد چرب به دلیل افزایش چربی خون و همچنین مصرف غذاهای چرب و حتی نوشیدنی های الکلی می تواند بسیار خطرناک باشد و یکی از مهمترین خواص زردچوبه برای بدن مربوط به کنترل میزان چربی خون است. . و با این ماده می توانید علائم کبد چرب را درمان کنید. اما یادتان باشد که در مصرف این ماده زیاده روی نکنید زیرا احتمال افت فشار خون و کاهش شدید چربی ها وجود خواهد داشت.