اعضای کمیته انتخابات در فضایی کاملا حرفه ای «در دامان درخت» معرفی شدند

اعضای کمیته انتخابات در فضایی کاملا حرفه ای در دامان

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، شامگاه 10 شهریور ماه فیلم «در آغوش بگیر» به کارگردانی بابک خواجه پاشا به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی شد.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «در دامان درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا در قالب جدیدترین فیلم سینمایی «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی به عنوان نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار معرفی شد. بود که سال گذشته جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم توکیو را دریافت کرد، قرارداد چشم انداز خود را در شورای صنفی درام به ثبت رساند و پیش بینی می شد که این فیلم گزینه اصلی برای تبلیغ باشد.

اما پس از اعلام نام نماینده سینمای ایران که در آکادمی اسکار حضور خواهد داشت، این سوال مطرح شد که آیا فیلم شهبازی توسط اعضای کمیته دیده شده است و این موضوع با نامه فریدون جیرانی تایید شد.

این موضوع از سوی شبنم مقدمی سخنگوی کمیسیون انتخابات پیگیری شد و در پاسخ متن زیر را در قالب گفت‌وگو با ایسنا ارسال کرد.

وی در بیانیه خود به تماشای سه فیلم از جمله رکسانا اشاره کرد و گفت: هیات انتخاب نماینده ایران در اسکار 2025 تمامی آثار واجد شرایط شرکت در این مسابقه را بررسی کردند که هر سه فیلم با نام های “رکسانا”، “صبحانه با زرافه ها” و “تابستان همان سال” تعدادی از آثار پیشنهادی، از جمله، به دلیل نبود حداقل اکران تجاری در زمان اعلام اسکار، برای حفظ حقوق فیلمسازان و فرصت بررسی در سال آینده، گنجانده نشدند.

شبنم مقدمی در ادامه سخنان خود گفت: اعضای هیات انتخاب در فضایی کاملاً حرفه ای و با رعایت کامل اصول اخلاق تجاری و بدون تأثیرپذیری از شایعات مجازی و گمانه زنی های رسانه ای، فیلم های دارای شرایط قانونی را بررسی و ارزیابی کردند و مورد ارزیابی قرار دادند. فیلم “در آغوش گرفتن” وی در رای نهایی با اکثریت مطلق اعضای هیئت مدیره انتخاب شد.

243

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین