طرز تهیه پیتزای مخلوط خانگی به سبک رستوران های ایتالیایی!

طرز تهیه پیتزای مخلوط خانگی به سبک رستوران های ایتالیایی

یکی از محبوب ترین انواع پیتزا در بین علاقه مندان به این غذای ایتالیایی که به دلیل تنوع مواد به کار رفته طعم بی نظیری دارد، پیتزای مخلوط است. در این مطلب از انتخابتو می خواهیم طرز تهیه پیتزای مخلوط متشکل از سوسیس خانگی و خمیر پیتزا خانگی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط با سوسیس چگونه است؟

مواد لازم برای 4 نفر
سوسیس 200 گرم
سوسیس 200 گرم
ذرت پخته شده یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای (سبز، زرد، قرمز) 3 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا 200 گرم
سس کچاپ هر چقدر که بخواهی
زیتون سبز یا سیاه شماره 8
قارچ 6 عدد متوسط
روغن در صورت نیاز
ادویه جات ترشی جات (نمک، فلفل سیاه و آویشن) در صورت نیاز
مواد لازم برای خمیر پیتزا
روغن زیتون یک قاشق چای خوری
آب گرم یک پیمانه
آرد سفید 2.5 فنجان
با تشکر نصف قاشق غذاخوری
مخمر خشک 2 و ¼ قاشق چایخوری
نمک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه پیتزای خانگی هم زده با سوسیس به شرح زیر است:

مرحله اول: درست کردن خمیر پیتزا

اولین قدم این است که خمیر پیتزا مخلوط خود را آماده کنید. برای تهیه خمیر پیتزا ابتدا آب گرم را در ظرف مناسبی ریخته و مایه خمیر را اضافه کرده و 10 دقیقه صبر کنید تا مایه فعال شود. سپس نمک را به این مخلوط اضافه کنید.

آرد را الک کرده و در ظرف بزرگتری بریزید. سپس مایه خمیر و نمک را به آرد اضافه کنید و 10 دقیقه ورز دهید تا خمیر صاف و کمی چسبنده به دست آید. اگر در این مرحله خمیر خیلی چسبناک بود می توانید مقداری آرد اضافه کنید. پس از 10 دقیقه دوباره ورز دادن خمیر را در ظرفی که با روغن زیتون چرب کرده اید قرار دهید و روی آن را سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت و نیم در محیط گرم بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.

آرد سفید محلی - 500 گرم

آرد گل سفید - 450 گرم

38650

34800

بخش

خمیر مایه تضمینی - 47 گرم
5%

20000

19000 بخش

مرحله دوم: آماده سازی مواد تشکیل دهنده پیتزا مخلوط

در مرحله دوم طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی به سراغ تهیه مواد اولیه می رویم. فلفل دلمه ای رنگی را پس از شستن و خشک کردن، به صورت سنگ های کوچک برش دهید. سوسیس و کالباس را به همین ترتیب برش دهید و کنار بگذارید. بعد از شستن قارچ ها را به صورت ورقه های نازک برش دهید.

یک تابه نچسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید. سوسیس های خرد شده را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شوند. سپس سوسیس ها را از ماهیتابه خارج کنید.

نکته: سوسیس ها را بهتر است با حرارت زیاد سرخ کنید زیرا سرخ کردن طولانی مدت سوسیس روی حرارت کم باعث پف و سفت شدن آن می شود.

قارچ های خلال شده را به همان ماهیتابه اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

نکته: برای تزیین نهایی پیتزا چند برش قارچ بگذارید.

در آخر فلفل های خرد شده را به تابه اضافه کنید و با مقداری نمک و فلفل سیاه و پودر سیر تفت دهید تا نرم و لذیذ شوند. برای ایجاد طعم بیشتر می توانید در این مرحله از مقداری آویشن یا فلفل آسیاب شده نیز استفاده کنید.

حالا تمام مواد پیتزا آماده است و منتظر مخلوط شدن با خمیر هستیم. می توانید همه مواد را مخلوط کرده و یک لایه یکنواخت روی خمیر ایجاد کنید و یا هر کدام را جداگانه روی پیتزا قرار دهید.

هات داگ 70% گوشت قرمز 202-420 گرم

155300

132000

بخش

کوکتل گیاهی آگیل - 300 گرم

قارچ دکمه ای Mungino Plus - 400 گرم

چگونه خمیر پیتزا خانگی درست کنیم؟

مرحله سوم: قرار دادن مواد پیتزا روی خمیر

خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل دایره پهن و نازک در آورید. ضخامت خمیر باید حدود یک سانتی متر باشد. بعد از اینکه خمیر را روی سینی فر چرب شده پهن کردید، مقداری سس گوجه فرنگی روی آن بریزید و حدود 5 دقیقه در فر قرار دهید.

سپس مواد پیتزا متشکل از پنیر، سوسیس، فلفل و قارچ را به ترتیبی که می خواهید روی خمیر بچینید. در آخر روی پیتزا را با پنیر بپوشانید و روی آن را با مواد مورد نظرتان (مانند قارچ، فلفل های رنگی، ذرت پخته شده) تزئین کنید.

نکته: برای جلوگیری از بالا آمدن خمیر، قبل از قرار دادن پیتزا در فر، خمیر را سوراخ کنید.

پنیر پیتزا کلم - 180 گرم

پنیر پیتزا کلم رنده شده فرآوری شده - 500 گرم

رژیم کچاپ کلم پرو - 330 گرم

مقدار سس گوجه فرنگی خانواده کلم پیچ: 830 گرم

طرز تهیه پیتزا مخلوط با خمیر خانگی؟

مرحله چهارم: پیتزا را در فر قرار دهید

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه گرم کنید. سینی فر را با پیتزای آماده شده در فر قرار دهید. برای جلوگیری از خشک شدن خمیر پیتزا در هنگام پخت، می توانید با قرار دادن یک کاسه کوچک آب در فر، رطوبت ایجاد کنید.

بعد از حدود 35-45 دقیقه پیتزا شما آماده است. در 2 دقیقه آخر پخت، فر گریل را روشن کنید تا روی پیتزا طلایی شود و پنیرها قهوه ای شوند. سپس پیتزا را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی خنک شود.

نکته: زمان دقیق پخت پیتزا به نوع فر و ضخامت خمیر بستگی دارد. به همین دلیل مفید است که از دقیقه 35 هر چند دقیقه یک بار پیتزا را چک کنید تا از سوختن آن جلوگیری کنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط با خمیر آماده چگونه است؟

اگر می خواهید پیتزای مخلوط خود را خیلی سریعتر آماده کنید، می توانید آن را با خمیر آماده درست کنید، بنابراین زمان کمتری می برد. در حال حاضر سوپرمارکت دیجی کالا انواع خمیر پیتزای آماده از برندهای مختلف را به فروش می رساند. خمیر پیتزا را می توانید همین الان سفارش دهید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

نان پیتزا نیمه آماده BA مقدار 480 گرم

طرز تهیه پیتزا مخلوط در توستر چگونه است؟

طرز تهیه پیتزا مخلوط در توستر مانند طرز تهیه پیتزا در فر می باشد. سرعت پخت پیتزا به تنهایی در توستر معمولاً سریعتر از پخت در فر است. همچنین پیتزای پخته شده در توستر عموماً بافت نرم تری نسبت به فر دارد.

قبلا در “چگونه پیتزای خانگی در توستر درست کنیم؟» طرز پخت پیتزا در توستر را دقیقا به شما آموزش دادیم. در صورت تمایل می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

خلاصه

درست کردن پیتزا در خانه نه تنها سرگرم کننده است، بلکه به شما این امکان را می دهد که طعم ها و رویه های استفاده شده در پیتزا خود را سفارشی کنید. در این دستور طرز تهیه پیتزا پپرونی را به شما آموزش داده ایم تا بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. با رعایت نکات داده شده، می توانید یک پیتزای ترد و خوشمزه خانگی داشته باشید که همه اعضای خانواده آن را دوست خواهند داشت.

برای آموزش های بیشتر می توانید به مطالب زیر مراجعه کنید:

سوالات متداول

پیتزای مخلوط چند کالری دارد؟

هر تکه پیتزای مخلوط ۲۴۰ کالری دارد.

برای تهیه پیتزا مخلوط چه موادی لازم است؟

خمیر پیتزا، سس کچاپ، پنیر موزارلا، قارچ، سوسیس یا ژامبون و زیتون مواد اولیه برای تهیه پیتزا مخلوط هستند.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا