کیت بلانشت جایزه برتر جشنواره سن سباستین را دریافت کرد

کیت بلانشت جایزه برتر جشنواره سن سباستین را دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، کیت بلانشت در مراسم اهدای جایزه دونوستیا، بالاترین نشان افتخار جشنواره سن سباستین حضور یافت و این جایزه را از دست آلفونسو کوارون دریافت کرد.

به گزارش مهر از ورایتی، آلفونسو کوارون کارگردان مکزیکی که به تازگی در سریال «سلب مسئولیت» اپل تی وی پلاس با بلانشت همکاری کرده است، با سخنان مهربان خود به معرفی این بازیگر و تهیه کننده استرالیایی پرداخت و از «عطش سیری ناپذیر» او تمجید کرد. برای کسب دانش، رسیدن به اهداف و هنر. کوارون اضافه کرد که بلانشت در طول مدت طولانی فیلمبرداری این سریال از رفتن به لندن امتناع می کرد و حاضر بود هر بار 4 ساعت با ماشین رفت و آمد کند تا بتواند با خانواده اش در خانه باشد و از نقش مادری خود غافل نشود.

کوارون همچنین به تلاش های اجتماعی این بازیگر اشاره کرد و گفت: “کیت صدایی خستگی ناپذیر برای صحبت و درخواست برای همدردی با 114 میلیون پناهنده بوده است.”

هنگامی که کیت بلانشت برای دریافت جایزه خود روی صحنه رفت، پیامی از طرف جورج کلونی دوست و همکار دیرینه بلانشت که در اوایل ماه جاری در جشنواره فیلم ونیز ضبط شده بود پخش شد. کلونی که بلانشت را در کنار مارلون براندو، کاترین هپبورن، مریل استریپ و رابرت دنیرو قرار داد، او را فردی توصیف کرد که بازیگری را به عنوان یک هنر دنبال می کند.

بلانشت در پاسخ به کوارون گفت: ما در مورد سینما به گونه ای صحبت می کنیم که انگار یک گونه در حال انقراض است و از اینکه صحنه را با یکی از بزرگترین هنرمندان سینمای جهان به اشتراک می گذارم سپاسگزارم.

بازیگر «تار» با نگاهی به دهه‌های فعالیت حرفه‌ای خود گفت که بافت پیوندی کارش «میل او به باز کردن معنای انسان بودن است، آن نقطه عجیب، وحشتناک و شادی‌بخش عدم اطمینان در مورد معنای انسان بودن. ” .

او افزود: «این که به نظر می‌رسد این همه یقین و حقیقت در جهان وجود دارد، من را گیج می‌کند، در حالی که در واقع جهان چنین مکان نامشخصی است.» یک زندگی خلاقانه با عدم اطمینان و شک شکوفا می شود. این DNA هر پروژه است. این عدم قطعیت است که مرا هدایت می کند. این دنیا بسیار غم انگیز است و فکر می کنم همه ما به عنوان انسان در آن شریک هستیم. ما در دوران بسیار بسیار نامطمئنی زندگی می کنیم.

امسال جشنواره فیلم سن سباستین این جایزه را به بلانشت اهدا کرد و تصویر او را بر روی پوستر رسمی این رویداد به نمایش گذاشت.

این بازیگر استرالیایی که در فیلم هایی چون «هوانورد»، سه گانه «ارباب حلقه ها» و «تار» ایفای نقش کرده بود، در طول فعالیت طولانی خود بیش از 200 جایزه از جمله 2 جایزه اسکار و 4 جایزه بفتا از 6 نامزدی کسب کرد. جوایز و 4 جایزه گلدن گلوب از جمله آنهاست.

اگرچه این اولین دیدار بلانشت از جشنواره اسپانیایی است که از 20 تا 28 سپتامبر برگزار می شود، این جشنواره قبلاً چندین فیلم او از جمله “بابل” (2007) و “ورونیکا گورین” (2003) را به نمایش گذاشته است.

این دومین بار است که یک بازیگر استرالیایی پس از هیو جکمن در سال 2013 برنده جایزه برتر جشنواره فیلم سن سباستین می شود.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین