5 غذای عالی برای تقویت حافظه

5 غذای عالی برای تقویت حافظه

5 غذای عالی برای تقویت حافظه

در عصر اینترنت، اطلاعات از هر جایی قابل دسترسی است، بنابراین مغز ما آنقدر اطلاعات جمع می کند که حتی نمی تواند چیزهای مهم را به خاطر بسپارد. بنابراین تقویت حافظه بسیار مهم است.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مقاله فهرستی از غذاهای فوق العاده ای که می توانند به تقویت حافظه کمک کنند را ذکر کرده ایم.

فندق

آجیل هایی مانند بادام و گردو غذاهای عالی برای مغز شما هستند. اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان های موجود در این آجیل از آسیب اکسیداتیو (یا استرس اکسیداتیو) محافظت می کنند. به این ترتیب سلول های مغز شما کمتر آسیب می بینند و می توانند بهتر عمل کنند. با توجه به عملکرد محافظتی آجیل در برابر آسیب اکسیداتیو، هیچ مشکلی در عملکردهای شناختی شما وجود نخواهد داشت.

ماهی قزل آلا

ماهی سالمون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای عملکرد مغز بسیار مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 برای تشکیل سلول های عصبی در مغز مهم هستند. بنابراین، با گنجاندن ماهی قزل آلا در رژیم غذایی خود می توانید مغز خود را سالم نگه دارید و حافظه خود را بهبود ببخشید.

شکلات تلخ

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ برای مغز بسیار مفید هستند. اینها آسیب اکسیداتیو در مغز را کاهش می دهند، بنابراین هیچ مشکلی در عملکرد مغز وجود ندارد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی علاوه بر آنتی اکسیدان حاوی مقدار زیادی ویتامین K است که برای مغز بسیار مهم است. بنابراین، گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند حافظه شما را تقویت کند.

میوه ها

میوه هایی که برای مغز بسیار مفید هستند، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند. با افزایش سن، سلول‌های مغز دچار آسیب اکسیداتیو می‌شوند، بنابراین به تدریج ضعیف می‌شوند که می‌تواند عاملی برای کاهش حافظه ما باشد.