فروریختن 30 درصد خوابگاه ها به دلیل دوری خانواده مشکلات دانش آموزان نسل Z چیست؟

فروریختن 30 درصد خوابگاه ها به دلیل دوری خانواده مشکلات

فروریختن 30 درصد خوابگاه ها به دلیل دوری خانواده مشکلات

مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه اکثر آسیب هایی که در محیط دانشگاه و در بین دانشجویان خوابگاهی رخ می دهد، متاثر از فضای ناامیدی و کم امیدی به آینده است که حتی می تواند به رفتار خود دانشجو آسیب وارد کند، اظهار کرد: این آسیب ها در محیط دانشگاه و در بین دانشجویان خوابگاهی تاثیر دارد. بزرگترین آسیبی که ما با آن مواجه هستیم افسردگی و انزوا است.

به گزارش فرهیختگان، اسماعیل شریفیان معاون دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص مهم ترین آسیب های اجتماعی دانشجویان خوابگاهی گفت: اختلالاتی مانند افسردگی وجود دارد که خوشبختانه تعداد آنها کم است اما میزان آن اعداد و ارقام نیز به دلیل اهمیت اعداد در رشته روانشناسی زیاد است.» ما سعی کردیم با ارائه آموزش در زمینه سیگار و اعتیاد و برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف، آگاهی دانشجویان خود را نسبت به این موضوع و پیامدهای آن افزایش دهیم. .

وی به حضور نسل Z در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آنچه در دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام می‌شود بحث مشارکت و مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های مختلف است و به نمایندگی از دانشجویان فکر نمی‌کنیم؛ از سوی دیگر، باید بپذیریم که شکاف بین ما و دانش‌آموزان افزایش یافته است و دیدگاه‌ها و نیازهای آنها متفاوت است. آنها اردوهایی را پیشنهاد می کنند، برنامه ریزی می کنند و ما فقط از آنها حمایت می کنیم.”

اکبر غفوری معاون دانشجویی دانشگاه یزد گفت: نسلی که امروز در دانشگاه ها داریم و به آن نسل Z می گوییم ویژگی های خاص خود را دارد و از نظر توقع با ما متفاوت است. در حال حاضر دانشگاه یزد 14 هزار دانشجو و 6 هزار دانشجوی خوابگاهی دارد و بیشتر دانشجویان خوابگاهی اصفهان، شیراز و … هستند. از مناطق آمده اند این دانشجویان وقتی وارد خوابگاه می شوند احساس می کنند برایشان احترامی قائل نیستند و این وضعیت آسیب دیده است».

معاون دانشجویی دانشگاه یزد گفت: نمی توان کتمان کرد که حدود 30 درصد از دانشجویان به طور طبیعی مانند گذشته در خانه و با والدین خود از افسردگی رنج می برند اما اکنون در فضای خوابگاهی به سر می برند و تلاش می کنیم تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.»