کاترین دونو ریاست پنجاهمین جوایز سزار را بر عهده داشت

کاترین دونو ریاست پنجاهمین جوایز سزار را بر عهده داشت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، کاترین دونو، بازیگر سرشناس فرانسوی، ریاست افتخاری پنجاهمین دوره جوایز سزار را که تجلی نیم قرن و دوره مهم اعطای این جایزه است، پذیرفت و در افتتاحیه سخنرانی خواهد کرد. مراسم این مراسم که در 28 فوریه در سالن کنسرت المپیا برگزار می شود، از گروه تلویزیونی کانال پلاس فرانسه، شریک رسانه ای جوایز سزار پخش خواهد شد.

به گزارش مهر، این بازیگر 80 ساله که تقریباً 70 سال فعالیت حرفه ای داشته است، در تعدادی از فیلم های شاخص برخی از معتبرترین سینماگران جهان از جمله «زیبایی روز» لوئیس بونوئل بازی کرده است. و “زیبایی روز”. از «تریستانا» تا «آخرین مترو» فرانسوا تروفو، از «دختران جوان روشفور» تا «پوست الاغ» ژاک دمی، «انزجار» رومن پولانسکی و «رقصنده در تاریکی» لارس فون تریر.

دونو که بازیگری را در سال 1957 در سن 12 سالگی آغاز کرد، سابقه طولانی در جوایز سزار دارد، 14 بار نامزد شده و دو بار برای بازی در فیلم آخرین مترو در سال 1981 برنده بهترین بازیگر زن شده و در سال 1994 جایزه رجیس وارنیه هندوچین را دریافت کرده است. . «هندوچین» نیز نامزد اسکار شد و آن فیلم در نهایت برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در اسکار 1994 شد و این آخرین جایزه اسکار فرانسه در این بخش بود و فرانسه از آن زمان تاکنون اسکار دیگری در رده بین المللی دریافت نکرده است. بعدا .

دونو یک بازیگر پرکار باقی می ماند. او با طیف وسیعی از کارگردانان از جمله آندره تکین (فصل مورد علاقه من)، نیکول گارسیا (جی وندوم)، فرانسوا اوزون (هشت زن)، آرنو دسپلکین (داستان کریسمس)، امانوئل برکو (او) کار می کند. رفتن)، سدریک کان (جشن خانوادگی)، هیروکازو کوریدا (حقیقت)، کریستف اونوره (معشوق) و لئا دومناک (برنادت).

این بازیگر در سال 2005 جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن را دریافت کرد و در سال 2020 نیویورک تایمز او را به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران قرن بیست و یکم معرفی کرد.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین