چرا از کمردرد یا کمردرد رنج می بریم؟

چرا از کمردرد یا کمردرد رنج می بریم؟

چرا از کمردرد یا کمردرد رنج می بریم؟

کمردرد می تواند نشانه ای از بیماری ها و عوارض مختلفی باشد که می تواند خود کمر یا سایر قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، در اغلب موارد پزشکان پس از معاینه بیمارانی که از کمردرد شاکی هستند، نمی توانند علت مشخصی برای درد پیدا کنند.

پیری اغلب مقصر کمردرد است. با گذشت زمان، استخوان ها و مفاصل کمر شروع به تغییر می کنند. دیسک های بین مهره ای (استخوان های ستون فقرات یا ساختارهایی که به عنوان بالشتک بین مهره ها عمل می کنند) به تدریج فرسوده شده و گاهی اوقات پاره می شوند. این تغییرات ساختاری گاهی اوقات باعث درد می شود.

یکی دیگر از علل کمتر شایع کمردرد، فتق دیسک بین مهره ای است.

دیسکی که از دیسک بین مهره ای بیرون زده می تواند به اعصابی که نخاع را در فضای خارج استخوانی ترک می کنند برخورد کند. “سیاتیک” زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک که مسیر خود را تا باسن و پاها ادامه می دهد تحت فشار قرار گیرد.

با این حال، بیشتر موارد کمردرد ناشی از کشیدگی یا رگ به رگ شدن کمر در اثر استفاده بیش از حد، فعالیت بدنی شدید و غیرمعمول، بلند کردن وسایل سنگین یا تصادفات است.

در بیشتر موارد کمردرد، بهترین کار این است که صبر کنید و ببینید که آیا درد خود به خود از بین می رود یا خیر. اگر درد بعد از سه تا چهار روز بهبود نیافت، زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است.

چه زمانی باید کمردرد را جدی گرفت؟

کمردرد می تواند با علائم مختلفی رخ دهد، اما برخی علائم هشدار دهنده هستند و ممکن است نشان دهند که کمردرد شما علت جدی تری دارد:

– تب داشتن

– ضربه اخیر به ستون فقرات

– کاهش وزن

– داشتن سابقه سرطان

– بروز علائم عصبی مانند خواب آلودگی، ضعف یا بی اختیاری ادرار (از دست دادن کنترل ادرار یا مدفوع).

در صورت بروز هر یک از این علائم، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.