ستاره ها به توسکانی آمدند / از ماسترویانی تا اتان هاوک و پل شریدر

ستاره ها به توسکانی آمدند از ماسترویانی تا اتان

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، اتان هاوک، پل شریدر، متیو مودین و روبن اوستلوند نویسنده و کارگردان سوئدی روی فرش قرمز جشنواره فیلم لوکا قدم خواهند زد.

به گزارش مهر، این رویداد جشن سالانه خود را از 21 سپتامبر تا 29 سپتامبر در شهر زیبای توسکانی به افتخار سینمای نویسنده برگزار کرد.

این جشنواره که از شنبه آغاز شده و یکشنبه آینده به پایان می رسد، سینمای سازش ناپذیر و نامتعارف را با انتخاب کارگردان نیکولا بورلی برجسته می کند.

علاوه بر این، نام افسانه ای سینمای ایتالیا، پوپی آواتی که برای اولین بار فیلم ترسناک گوتیک خود در حیاط خلوت آمریکایی را در ونیز به نمایش گذاشت، نیز در این جشنواره حضور دارد. فرانچسکو کوستابیله، نویسنده فیلم «خانواده» به همراه فرانچسکو گوگی، بازیگر نقش اول این فیلم که اخیراً جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش افق جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرده است، در لوکا حضور خواهند داشت.

در این رقابت بین المللی که به مدت 8 روز از جشنواره لوکا ادامه خواهد داشت، 12 فیلم بلند از جمله درام ایرانی «پسر پیر» ساخته اکتای براهنی، «دختران دختر خواهند بود» از سینمای هند و مستند «موگوای – اگر ستاره ها”. صدایی داشت.» از جمله آنها می توان به موسیقی های سینمای بریتانیا اشاره کرد.

این جشنواره همچنین با برپایی نمایشگاه «مارچلو ضد ستاره موفق» به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد مارچلو، یاد و خاطره نماد سینمای ایتالیا، مارچلو ماسترویانی را که صاحب خانه ای روستایی در لوکا بود، گرامی می دارد. ماسترویانی. این نمایشگاه روز شنبه توسط کیارا ماسترویانی دختر این بازیگر و مادرش کاترین دونو افتتاح شد. این نمایشگاه تا 27 مهرماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. جدیدترین فیلم این بازیگر به نام «مارچلو میو» به کارگردانی کریستوف اونوره و درباره رابطه کیارا با پدرش نیز در همین جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

در نیمه دوم جشنواره 4 نشست با میهمانان بین المللی برگزار می شود و در برخی از آنها مستر کلاس ها برگزار می شود. روز چهارشنبه، 25 سپتامبر، مودین حاضر خواهد بود تا درباره استنلی کوبریک و تجربه همکاری با او در فیلم حماسی جنگ ویتنام در سال 1987 با عنوان “قاب کامل فلزی” صحبت کند. مودین همچنین میزبان اولین نمایش ایتالیایی فیلم مارتینی استیون والیس است که در آن نقش کارگردانی را بازی می کند که آخرین فیلمش را قبل از مرگش ساخته است.

پل شریدر فیلمنامه نویس تحسین شده فیلم های کلاسیک مارتین اسکورسیزی مانند “راننده تاکسی” و “گاو خشمگین” و تهیه کننده فیلم هایی مانند “ژیگولو آمریکایی” در سال 1980، “میشیما: زندگی در چهار فصل” محصول 1985 و “اوه” در سال 1985 است. فیلم «کانادا» محصول امسال 5 شهریور میزبان یک مسترکلاس خواهد بود و جایزه یک عمر دستاورد این جشنواره را دریافت می کند.

در 27 سپتامبر، ایتن هاوک مسترکلاس خود را برگزار می کند. هاوک در مورد حرفه خود، از جمله “اول اصلاحیه” در سال 2017، به کارگردانی شریدر، و آخرین تلاش کارگردانی خود، “گربه وحشی” که دخترش مایا هاوک در نقش رمان نویس فلانری اوکانر نقش آفرینی کرد، صحبت خواهد کرد.

روبن اوستلوند در 28 سپتامبر مسترکلاس برگزار خواهد کرد. او تهیه‌کننده فیلم‌های «میدان» و «مثلث هوزون» است و یکی از ۹ کارگردانی است که دو بار در جشنواره کن برنده نخل طلا شده است. این کارگردان چیره دست سوئدی در تاریخ 29 سپتامبر جایزه پلنگ طلایی جشنواره را دریافت خواهد کرد.

در همین حال، شهر لوکا با آمفی تئاتر رومی، دیوارهای مدور و معماری قرون وسطایی و رنسانس، به یک صحنه باز تبدیل خواهد شد که 20 شرکت تئاتر مختلف، 20 نمایش با مضمون سینما را در هر گوشه از شهر ارائه خواهند کرد.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین