با یک تغییر ساده در پیاده روی 20 برابر کالری بسوزانید!

با یک تغییر ساده در پیاده روی 20 برابر کالری

با یک تغییر ساده در پیاده روی 20 برابر کالری

تحقیقات نشان می‌دهد که با یک تغییر ساده در مسیر پیاده‌روی خود، می‌توانید تعداد کالری‌هایی را که می‌سوزانید و تا ۲۰ برابر با اضافه وزن مبارزه کنید، افزایش دهید. اما چگونه؟

به گزارش یورونیوز، دکتر فیزیولوژیست از دانشگاه میلان. آلبرتو مینتی تحقیقات گسترده ای در مورد حرکات بدن انسان از جمله بالا رفتن از پله ها انجام داد. می گوید: برای حرکت دادن یک کیلوگرم از توده بدن در عرض 1 متر افقی، 0.5 کالری مصرف می کنید. اگر یک کیلوگرم از وزن بدن را به صورت عمودی روی پله ها حرکت دهید، 10 کالری مصرف می شود.

تحقیقات او نشان می دهد که شما با بالا رفتن از پله ها تقریبا 20 برابر بیشتر از راه رفتن روی زمین صاف کالری می سوزانید. حتی با پایین رفتن از پله ها تقریباً پنج برابر بیشتر از راه رفتن در یک مسیر صاف کالری می سوزانید.

دکتر آلبرتو مینتی توضیح می دهد: افراد در سنین مختلف و شرایط فیزیکی باید هنگام بالا رفتن از پله ها به سرعت خود توجه کنند. من اغلب قبل از بالا رفتن از پله ها چند نفس عمیق می کشم که باعث می شود احساس کنم در بالای ریه هایم هستم.

او همچنین توصیه می کند هنگام بالا رفتن از پله ها از بازوهای خود برای نگه داشتن نرده ها استفاده کنید و با این تمرین می توانید حجم عضلات را به حداکثر برسانید و کالری بسوزانید.

پله ها همه جا هستند، در خانه، در آسمان خراش ها، در استادیوم ها، در محل کار، در مراکز خرید، در مترو. بنابراین، بالا رفتن از پله نیازی به رعایت شرایط خاصی و صرف هزینه ندارد. یکی دیگر از مزایای بزرگ بالا رفتن از پله ها این است که زمان زیادی نمی برد. همچنین یک ورزش آسان برای مبتدیان و عموم مردم است. این تمرین ساده همچنین به تقویت عضلات بدن و بهبود عملکرد سیستم گردش خون کمک می کند.

البته اگر بیماری خاصی به خصوص پا درد و زانو درد دارید، حتماً قبل از شروع به بالا رفتن مداوم از پله ها مانند سایر ورزش ها با پزشک خود مشورت کنید.