خاطرات بازیگری که کارش را از دهه 40 شروع کرد، از پیمان دوستی و کندو گرفته تا بهبه کژدم و گزگاه.

خاطرات بازیگری که کارش را از دهه 40 شروع کرد،

به گزارش خبرگزاری انتخابتو به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینما در ادامه سلسله برنامه های تاریخ شفاهی به مناسبت سالروز تولد استاد حسن رضایی بازیگر سینما و تلویزیون، بخش هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر کرد. .

حسن ریزایی از بازیگران چیره دست سینما گفت: هنر اگر در ذات آدمی باشد و مورد علاقه او باشد هرگز نمی تواند آن را رها کند و تا آخر عمر با او خواهد بود سینما به خاطر هنر نباید این کار را بکند چون نمی توانند در کسب درآمد پیشرفت کنند. برای افرادی که در سینما فعالیت می کنند بسیار مهم است که هدف شخصی داشته باشند.

این بازیگر چیره دست با بیان اینکه ایده های زیادی از بازی های تاریک به دست آورده است، گفت: بخشی از شوخ طبعی فعلی من از هنر کهن ایران نشات می گیرد. جوان که بودیم در خیابان ری زندگی می کردیم که بسیاری از بازیگران و کارگردانان مانند آقای مسعود کیمیایی، فرامرز الهروکان و حسین زندباف را به جامعه معرفی کرد.

وی با اشاره به همکاری خود با کیانوش عیاری گفت: وجود کیانوش عیاری برای نسل جوان مانند دانشگاه است و سخت گیری در سبک کاری او می تواند درس های بسیاری برای علاقه مندان به سینما باشد. زمانی که او فیلم‌های «شبه کژدم» و «آبادانی» را کارگردانی کرد، خیلی‌ها به سینما علاقه‌مند شدند و یک‌باره تعداد فیلم‌سازان افزایش یافت.

رضایی با بیان اینکه عکس روی پوستر فیلم «آبادانی ها» برگرفته از ایده خودش است، اظهار داشت: یادم هست از رضا رخشان عکاس این فیلم خواستم فیلم و همان عکس سه نفر را ضبط کند. پوستر فیلم شد. فیلم یادم هست یک روز عباس کیارستمی به من گفت که خیلی ها این پوستر را در جشنواره لوکارنو خریدند و برای من افتخار بزرگی بود.

وی گفت: در صحنه ای از فیلم «شبح عقرب» وقتی به محوطه بیرون کابین رفتم ناگهان برق قطع شد و در دره ای 30 فوتی از سطح زمین ایستادم! بعد از روشن شدن برق، از چند متری پایین پریدم، در حال حرکت و نامتعادل. این کار مستلزم قدرت و شجاعت ریسک پذیری زیادی بود.

ریزا در بخشی دیگر از سخنان خود توضیح داد: افرادی که می خواهند به فعالیت های هنری بپردازند باید بسیار مراقب باشند تا کسی را فریب ندهند. آنها فقط باید به افرادی که در این حرفه موفق و با تجربه هستند اعتماد کنند و این موضوع بسیار مهمی است. در این حرفه افراد قول هایی می دهند که به آنها عمل نمی کنند و ما باید مراقب این موضوع باشیم. علاوه بر این برای اینکه یک هنرمند به مقامی برسد باید ذات و استعداد ذاتی این حرفه را داشته باشد. او باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد و سواد علمی خود را افزایش دهد.

رضایی در پایان گفت: مردم همیشه به من لطف داشته اند و من هم به جامعه ایران اهمیت می دهم و این حس تا روزی که زنده ام ادامه دارد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین