مسابقه فیلمنامه نویسی حرفه ای – انتخابتو

مسابقه فیلمنامه نویسی حرفه ای – انتخابتو

به گزارش خبرگزاری انتخابتو به نقل از اتاق خبر اولین رویداد استارت آپ فیلمنامه نویسی، این کارگاه ها پس از افتتاحیه و انتخاب 10 ایده و کارگردان برتر از بین 98 ایده منتخب و پذیرفته شده برای این رویداد ایجاد شد. در میان این گروه ها، دکتر. محمود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهودی و استاد رضا حیدر نژاد.
فریدون فرهودی از اساتید راهنما حاضر در این مراسم با بیان اینکه در ابتدای کارگاه ها برخورد ایده ها و طوفان فکری صورت گرفت، در اولین مراسم شروع فیلمنامه نویسی به مرکز خبر گفت: هر کدام از بچه ها. از ریشه های مختلف آمده است. آنها در جاهای مختلف هستند و ذهنیت های متفاوتی دارند و این ذهنیت ها تلاقی مثبت و منفی با یکدیگر دارند. این مرحله را به سرعت پشت سر گذاشتیم.
راهنمای اولین رویداد استارت آپ فیلمنامه نویسی دلیل تسریع در کار را اینگونه بیان می کند: نمی توان کارگاه های آموزشی برگزار کرد و به هرکسی گفت که کار خودش را بکند. در این رویداد یک برنامه کارگاهی تهیه می شود و باید به هیئت داوران ارائه شود. این فرآیند سازماندهی و سرعت را به کار می افزاید. به نظرم سرعت کار خوبه و راضی هستم. حالا من بچه ها را راهنمایی می کنم که خلاصه داستان را بدهند و سریع از زیر بند و بحث فرعی به نوشتن خلاصه یک صفحه ای و شناسایی ایرادات کارمان می رویم.

فرهودی کار گروهی در این فعالیت را یک امتیاز می داند و ادامه می دهد: امتیاز شروع فعالیت فیلمنامه نویسی این است که بچه ها به صورت گروهی کار می کنند و نویسندگی را تجربه می کنند. دیگر اینکه اینجا ساختار حرفه ای وجود دارد و باید کار را تحویل دهند و در نتیجه کار بایگانی نمی شود.
یکی دیگر از ویژگی هایی که در شرکت کنندگان و گروه های رویداد به چشم می خورد، جوان بودن اکثریت آنهاست، بنابراین فضای مراسم به نوعی فضای آموزشی شبیه است. فریدون فرهودی با بیان اینکه مشخص نیست چند درصد از شرکت کنندگان در این رویداد دانشجو هستند، تایید می کند که بیشتر شرکت کنندگان از علاقه مندان به سناریو هستند.
این استاد فیلمنامه نویسی در ادامه درباره اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی خود به تیم خبری می گوید: دانشجو بودن این امتیاز را دارد که دنیای خود را بزرگ کند، حتی اگر بعد از فارغ التحصیلی در این زمینه ادامه ندهد. علاوه بر دانشجویان باید به علاقه مندان به فیلمنامه نویسی نیز توجه شود. در اینجا نیز در بین افراد شرکت کننده در رویداد علاقه به یادگیری فیلمنامه نویسی وجود دارد و نوعی رقابت و رقابت بین گروه های آنها وجود دارد.
اولین رویداد آغازین سناریو پس از ارزیابی طرح های ارسالی توسط گروه ها در 18 مردادماه به پایان می رسد، اما به گفته برگزارکنندگان، این پایان کار نیست و چنین رویدادی با هدف شناسایی استعدادها و استعدادها ادامه خواهد داشت. استعداد آنها را فراهم کند. شرایط فعالیت حرفه ای. فریدون فرهودی که روند این رویداد را مثبت ارزیابی می کند و نسبت به تداوم آن ابراز امیدواری می کند، می گوید: خیلی ها امید کار حرفه ای را در این رویداد پیدا کردند و البته راه حرفه ای شدن به خصوص در سینمای ما بسیار طولانی است. ، جایی که بازیگران غیرحرفه ای E.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین