خواص زنجبیل برای سرماخوردگی و سرفه / مصرف این گیاه به چه افرادی توصیه نمی شود؟

خواص زنجبیل برای سرماخوردگی و سرفه / مصرف این گیاه به چه افرادی توصیه نمی شود؟

بهنام یوسفیان که در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به خواص درمانی زنجبیل در طب سنتی پرداخت و با بیان اینکه گیاه زنجبیل در طب سنتی طبع گرمی دارد، اظهار کرد: گیاه زنجبیل دارای خواص بی شماری است که یکی از آنها اثر درمانی آن است. . راوی خاطرنشان کرد: این گیاه باعث کاهش مشکلات می شود.

وی با بیان اینکه زنجبیل می تواند التهاب های تنفسی و ریوی ناشی از آلودگی هوا را بهبود بخشد، گفت: با فرا رسیدن فصل های سرد و افزایش بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، این گیاه می تواند تسکین دهنده مناسبی برای علائم این بیماری ها باشد. .

این پزشک و متخصص طب سنتی اظهار داشت: مصرف زنجبیل در زمان ناشتا باعث بهبود گلودرد و آبریزش بینی و رفع علائم دیگر مانند عطسه و سرفه می شود.

یوسفیان با بیان اینکه مصرف این گیاه می تواند از برونشیت پیشگیری کند، ادامه داد: گیاه زنجبیل از حالت تهوع و استفراغ نیز جلوگیری می کند، مصرف آن باعث تقویت قلب می شود و محرک سیستم ایمنی بدن محسوب می شود و در افرادی که مشکلات رفلاکس یا سوزش سر دل دارند دیده می شود. باید از مصرف این گیاه خودداری کنید.

وی با اشاره به اینکه زنجبیل به دلیل خواصی که دارد در کاهش فشار خون مفید است و افراد مبتلا به فشار خون پایین و کسانی که از داروهای فشار خون استفاده می کنند باید در مصرف این گیاه معتدل باشند، گفت: زنجبیل نیز در این فرآیند موثر است. با افزایش متابولیسم بدن، کاهش وزن اتفاق می افتد و از جذب چربی ها در بدن جلوگیری می شود.

این پزشک و متخصص طب سنتی با بیان اینکه مصرف دمنوش زنجبیل برای خارش گلو، احتقان بینی، سرفه و درد لوزه ها نیز مفید است، افزود: اگر افرادی سابقه سنگ کلیه حاوی اگزالات دارند، در مصرف این دمنوش احتیاط کنند. گیاه

یوسفیان با اشاره به اینکه افرادی که بیش از حد از این گیاه مصرف می کنند، به احتمال زیاد دچار درد شکم، دل درد و اسهال می شوند، گفت: ادویه ها در غذاها و نوشیدنی ها یا در چای وجود دارد.