حل یک سوال در مورد تاریخ بشر کدام اول آمد، مرغ یا تخم مرغ؟

حل یک سوال در مورد تاریخ بشر کدام اول آمد،

حل یک سوال در مورد تاریخ بشر کدام اول آمد،

اکثر زیست شناسان به وضوح بیان می کنند که تخم مرغ اول است. در ابتدایی ترین سطح، تخم ها به سادگی گامت ماده هستند. ماده‌ها می‌توانند تخم‌های خارجی سختی بگذارند (همچنین به عنوان تخم‌های آمونیاکی شناخته می‌شوند)، و این یک پیشرفت بازی برای مهره‌داران بوده است.

به گزارش روزیاتو، کوئنشتاین، دیرینه شناس موسسه سلطنتی علوم طبیعی بلژیک، به لایو ساینس گفت: “تشکیل تخم گام مهمی در تکامل مهره داران است، زیرا مربوط به آمنیوت ها (یا دوزیستان) است که مهره داران هستند. چهار دست و پا دارند و به جای آب، در خشکی تخم می گذارند.» موجودات، که حیواناتی هستند که این توانایی را به دست آورده اند، به آنها اجازه می دهند که از آب دورتر و دورتر شوند.

قبل از ایجاد تخم‌های سفت با زرده‌های غنی از مواد مغذی، مهره‌داران برای تولیدمثل به حجم آب وابسته بودند. بسیاری از دوزیستان هنوز با این محدودیت آب مواجه هستند زیرا برای زنده ماندن باید تخم های ژلاتینی خود را مرطوب نگه دارند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Cornet Biology، از اواسط تا اواخر دوره ژوراسیک، تقریباً 165 تا 150 میلیون سال پیش، هیچ فسیل واقعی پرنده ای پیدا نشده است. به گفته دانشگاه تگزاس در مرکز تنوع زیستی آستین، دانشمندان فکر می کنند که اولین تخم های پوسته شده بسیار زودتر از آن یعنی حدود 325 میلیون سال پیش تکامل یافته اند.

استین می گوید این یعنی: “تخم مرغ قبل از مرغ آمد!” این تخم مرغ های اولیه احتمالاً انعطاف پذیر و دارای بافت چرمی بودند. درست مانند تخم‌هایی که خزندگان و پلاتیپوس‌های امروزی می‌گذارند.