کاپولا و شکست بزرگ در دنیای سینمای مدرن

کاپولا و شکست بزرگ در دنیای سینمای مدرن

کاپولا، 85 ساله، ده ها سال است که بر روی Megalopolis کار می کند و در نهایت برخی از آثار خود را فروخت تا هزینه تولید 120 میلیون دلاری مورد نیاز و حدود 20 میلیون دلار برای هزینه های بازاریابی و توزیع را تامین کند، اما مخاطبان از این موضوع چندان راضی نبودند. فیلم

به گزارش ایسنا، «مگلوپلیس» از پنجشنبه شب تا یکشنبه در آمریکای شمالی نزدیک به 4 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم در نزدیک به 2000 سینما در ایالات متحده و کانادا اکران شد و در گیشه آخر هفته در رتبه ششم قرار گرفت، حتی پایین تر از درام اکشن سه ساعته Devara Part 1 که نقدهای متفاوتی را به زبان تلوگو دریافت کرد. در حدود هزار سینما

«مگالوپولیس» معمار با استعدادی با بازی آدام درایور را دنبال می کند که می خواهد جامعه ای را از زیر خط فقر خارج کند. خریداران بلیت در نظرسنجی های CinemaScore به فیلم امتیاز D-plus پایینی دادند. به ندرت پیش می آید که فیلمی با بودجه کلان از یک کارگردان بزرگ نمره کمتر از B منهای بگیرد.

آدام فوگلسون، یکی از مدیران ارشد Lionsgate که پخش کننده Megalopolis است، کاپولا را یکی از اعضای ارزشمند خانواده خلاق این شرکت خواند و گفت که این شرکت مفتخر است که با او همکاری کند تا فیلم را اکران گسترده ای که شایسته آن است ارائه دهد.

فوگلسون افزود: «این فیلم مانند همه آثار هنری واقعی، به مرور زمان توسط مخاطبان مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مگالوپولیس ممکن است در دهه 1980، زمانی که فرانسیس فورد کاپولا برای اولین بار توسعه پروژه را آغاز کرد، شانسی برای حضور در سینماها داشت. در آن زمان در هالیوود، فیلم‌های جاه‌طلبانه برای افراد متفکر می‌توانست به تدریج به چند سالن سینما سرازیر شود و در عرض چند ماه بینندگانی را جذب کند، به طوری که تعداد سالن‌ها هر هفته، گاهی برای یک سال یا بیشتر افزایش می‌یابد. پیشرفت آرام هالیوود تا حدی به این دلیل بود که تماشای فیلم بخش بزرگی از وقت آزاد را تشکیل می داد و اینترنت هنوز به شکل فعلی خود وجود نداشت، در حالی که تلویزیون کابلی و بازی های ویدیویی هنوز در مراحل ابتدایی خود بودند.

امروزه عموماً فیلم‌ها تا حد امکان به سالن‌های بیشتری می‌روند، مخصوصاً اگر نقدها بد باشند. استودیوها از این تاکتیک توزیع برای سرمایه گذاری در کمپین های بازاریابی گران قیمتی که برای دستیابی به علاقه مصرف کنندگان محدود طراحی شده اند استفاده می کنند. اگر توده‌ها هر چه زودتر به سینماها هجوم نبرند، زنجیره‌های سینما سالن‌ها را به سمت فیلم‌های دیگر هدایت می‌کنند و دنباله جوکر تا چند روز دیگر در بیش از 4000 سینما نمایش داده می‌شود.

به گزارش نیویورک تایمز، «مگالوپولیس» تقریباً به سینما راه پیدا نکرد. هنگامی که کاپولا در بهار شروع به جستجوی یک توزیع کننده کرد، استودیوهای بزرگ شروع به رد کردن او کردند. برخی از مدیران استودیو فیلم را به دلیل خطرات هنری آن تحسین کردند. با این حال هیچ کدام امید چندانی برای موفقیت در سینما نمی دیدند. در نهایت لاینزگیت با توزیع فیلم موافقت کرد.

Yuid E. Gross، مشاور فیلم و تحلیلگر باکس آفیس می گوید: «چه بخواهید چه نخواهید، سالن های سینما دیگر جایی نیستند که مخاطبان بتوانند از این نوع سرگرمی برخوردار شوند.

کاپولا دومین اسطوره هالیوود است که در سه ماه گذشته این درس را آموخته است. همچنین در تابستان، فیلم پرهزینه کوین کاستنر Horizon: An American Saga – Season 1 در باکس آفیس شکست خورد و برنامه برای فصل دوم لغو شد.

«مگالوپولیس» با مشکلات بیرونی در اواسط تولید، از جمله اخراج، شکایت و تریلر ناموفق، از همان ابتدا بدبخت به نظر می رسید. بسیاری از افراد در صنعت سینما تحت تاثیر عملکرد منفی این فیلم در گیشه قرار گرفتند. بسیاری از افرادی که در پست‌های اجرایی در هالیوود کار می‌کردند از فیلم‌های پرفروش دهه 1970 آقای کاپولا مانند «پدرخوانده» و «پایان زمان» الهام گرفتند تا فیلم‌ها را به عنوان شغلی دنبال کنند. دیدن یکی از قهرمانان شما که از آن دوران سقوط می کند، یادآور دردناکی است که صنعت فیلم چقدر می تواند ظالمانه باشد.

در فیلم «مگالوپولیس» که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن داشت، بازیگرانی چون فارست ویتاکر، ناتالی امانوئل، جان وویت، لارنس فیشبرن، اوبری پلازا، شیا لابوف، کلوئی فاینمن، کاترین هانتر، دی بی سوئینی به ایفای نقش می پردازند. ، تالیا شایر، جیسون شوارتزمن، جیمز رمار و جیانکارلو اسپوزیتو و داستین هافمن جلوی دوربین رفتند.

۲۴۳۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین