فلسطین مهمان افتخاری جشنواره فیلم شارجه 2024 بود

فلسطین مهمان افتخاری جشنواره فیلم شارجه 2024 بود

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شارجه با هدف شکوفایی استعدادهای هنری و تبادل فرهنگی، حمایت از فیلمسازان جدید و مطرح و همچنین ایجاد بستری برای نمایش آثار خلاقانه آنها برگزار می شود.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، امسال 98 فیلم از 18 کشور برای نمایش در این جشنواره که از 6 تا 12 اکتبر (15 تا 21 مهرماه) در مرکز شهر الزهیه شارجه برگزار می شود، انتخاب شده اند. جشنواره این فیلم ها از بین 1834 فیلم ارسالی از 73 کشور انتخاب شده اند.

در عین حال، حضور فلسطین به عنوان مهمان افتخاری به شرکت کنندگان فرصتی منحصر به فرد برای کشف تاریخ متنوع و داستانی فیلمسازی فلسطینی، که به خاطر غنای زیبایی شناختی و کمک به سینمای عرب معروف است، می دهد.

شیخ جواهر لعل بنت عبدالله القاسمی مدیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شارجه با ابراز خوشحالی از حضور فلسطین به عنوان مهمان افتخاری گفت: امسال فلسطین و ویژگی های بارز فیلم های آن را جشن می گیریم. از دهه 1920 بر سینمای عرب تأثیر گذاشته است.

در این جشنواره فیلم های مختلفی از کشورهایی چون عمان، مصر، فرانسه، ایران، روسیه، عربستان سعودی، کره جنوبی، اسپانیا و آلمان به نمایش در می آید.

فیلم 95 دقیقه ای «7600» بهروز باقری و «در آغوش درخت» ساخته 82 دقیقه ای بابک خواجه پاشا از جمله فیلم هایی هستند که در بخش فیلم بلند جشنواره به نمایش در می آیند.

در بخش «فرش سبز» 4 فیلم برای اولین بار نمایش داده می شود که از جمله آنها می توان به فیلم کویتی «اماکور» به کارگردانی احمد الخدری، فیلم ایتالیایی «مرشدان» به کارگردانی آندریا جاپلین و فیلم عربی «معلم» اشاره کرد. «دیپلودوکوس» به کارگردانی فرح نابلسی فیلمی ماجرایی محصول مشترک اسلواکی، جمهوری چک و لهستان است.

هیئت داوران جشنواره متشکل از 18 کارگردان و کارشناسان صنعت شامل فیلم های دانشجویی 19 فیلم، فیلم کوتاه بین المللی از 11 فیلم، فیلم کوتاه عربی از 17 فیلم، فیلم کوتاه انیمیشن از 14 فیلم، فیلم کوتاه انیمیشن از 14 فیلم، فیلم بلند 4 فیلم، فیلم بلند 12 فیلم، 10 فیلم کودک و نوجوان و 11 فیلم مستند.

این جشنواره همچنین میزبان مهمانانی از امارات، منطقه و خارج از کشور خواهد بود. عمر الملی کارگردان اماراتی، عمر الریمال کارگردان فلسطینی، یسرا بازیگر مصری، جابر نغموش بازیگر اماراتی و سواد العبدالله بازیگر کویتی از جمله این نام ها هستند.

333

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین