چند فیلم دارای پروانه نمایش برای اکران در سینماها در نوبت هستند؟

چند فیلم دارای پروانه نمایش برای اکران در سینماها در

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، با آمدن پاییز معمولا گیشه سینما حال و هوای دیگری به خود می گیرد؛ به خصوص صاحبان فیلم های اکران پیش از رکود در سینماها یک ماه مانده به جشنواره فجر که ترافیک اپلیکیشن های زیادی را به همراه دارد، برای اکران فیلم هایشان با مشکل مواجه می شوند.

به گزارش ایسنا، از آنجایی که بیش از چهار ماه به آغاز جشنواره چهل و سومین جشنواره فجر باقی مانده است، تاکنون بیش از 15 فیلم از جشنواره قبلی اکران نشده اند. البته به برخی از این فیلم ها مجوز نمایش داده شده و احتمالا در ماه های آینده اکران خواهند شد.

«صبحانه با زرافه ها» سروش صحت، «تابستان همان سال» محمود کلاری، «باغ کیانوش» رضا کشاورز، «صبح اعدام» بهروز افخمی، «میرو» حسین ریگی، کارگردانی حسین ریگی «نپتون». به کارگردانی محمد ابراهیم غفاریان، «دست گمشده» به کارگردانی انسیه شاهحسینی، «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، «معجزه پروین» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی و «معجزه پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی. اخیراً در جشنواره به نمایش درآمده است. اما هنوز خبری از اکران «احمد»، «مکنون»، «بهشت جنایتکاران»، «دروغ ها» زیبا و «دو روز دیگر» نیست.

اگرچه شوراهای پروانه نمایش فیلم در هفته‌های اخیر تا زمان تشکیل دولت جدید تعطیل شده‌اند، اما در یکی دو ماه اخیر به تعداد زیادی از فیلم‌ها مجوز نمایش داده شده است که تعداد آنها به بیش از 30 فیلم می‌رسد و برخی از فیلم‌های توقیفی نیز شامل می‌شود. «سینما متروپل»، «مسیح پسر مریم» و «غیبت موجه».

همه آنها در مرحله اکران هستند به جز فیلم های ذکر شده و چند فیلم دیگر که به تازگی در پروانه اکران شده اند. «شیر» به کارگردانی محمد اسدانیا و تهیه کنندگی محمد نشاط، «سلام علیکم حاج آقا» به کارگردانی حسین عمویی و تهیه کنندگی محمدرضا محمدی، «سلام علیکم حاج آقا» به کارگردانی بهزاد فراهانی و تهیه کنندگی شهرام گیل آبادی مهمان کارائیب. ، “شنگول و مغول” “کوکتل مولوتف” به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش دالوند، کارگردانی حسین امیری دوماری و تهیه کنندگی محمد کمالی پور، “کوکتل مولوتف” به کارگردانی ایمان آقامحمدحسین یزدی و تهیه کنندگی مرتضی شعیستا “برای رعنا” به کارگردانی مریم برزگر و تهیه کنندگی علی اکبر «گمشده» ثقفی، «زنی که از باران آمد» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی اصغر شادروان، کارگردانی کیارش اسدی زاده و تهیه کنندگی امیرشهاب رازویان «خانه ارواح»، «زمان در ابدیت» به کارگردانی ساخته محمدمهدی نوروزیان و تهیه کنندگی نیکی کریمی، «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه کنندگی مسعود ردایی، «رکسانا» به کارگردانی علی جعفر آباد و تهیه کنندگی مهدی «مریم پسر مسیح» به کارگردانی فرجی، «بی تار» کارگردانی. به تهیه کنندگی جمیل رستمی و تهیه کنندگی حامد حسینی، «بازی را بکش» به کارگردانی محمد ابراهیم عزیزی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی، «عزیز» به کارگردانی مجید توکلی و تهیه کنندگی علی احمدی، تهیه کنندگی مهدی جعفری و کارگردانی مشترک عماد رحمانی و مهرداد محرابی، «ماریا» به تهیه کنندگی و تهیه کنندگی مهدی اصغری ساخته شده است. «عموزادگان» به تهیه کنندگی علی لدنی، تهیه کنندگی دانش آقباشاوی و تهیه کنندگی ایرج تقی پور، «پس از عشق» به تهیه کنندگی محمدعلی صفورا و تهیه کنندگی حسنعلی امجدی، کارگردانی جمشید بهرامیان و تهیه کنندگی آذر معماریان «برای یک کیف پول دلاری» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهروز سبط رسول، “ملودی” به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین قاسمی جامی، “جزیره مینو” به کارگردانی کریم محمد امینی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان “مرد عینکی” به کارگردانی مصطفی شعیشته و تهیه کنندگی یاسر جعفری. «وحشی» به کارگردانی فاطمه سروش و تهیه کنندگی علی اکبر ثقفی، «لاک پشت و حلزون» به تهیه کنندگی سیاوش امین پور، کارگردانی رضا حماسی و تهیه کنندگی هوشنگ نوراللهی، «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و تهیه کنندگی مرتضی شعیستا، «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری و تهیه کنندگی محمدمهدی نخعی، «ماسک نرگس» حامد علیزاده به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید شرفی کیا، «آقای نرگس» به کارگردانی بیژن شیرموز و تهیه کنندگی مهدی احمدی. گل به کارگردانی و تهیه کنندگی «برزنگی» به تهیه کنندگی حسین قاسمی جامی به کارگردانی بهرام افشاری تهیه کنندگی ابراهیم امریان «۷۰۳۰» به تهیه کنندگی مژگان بیات به تهیه کنندگی عبدالمحمد نجیبی «شماه» فیلم هایی هستند که پس از دریافت پروانه نمایش آماده نمایش عمومی می شوند. بدست آمده است.

این در حالی است که فیلم های «7030»، «کوکتل مولوتف» و «صبحانه با زرافه ها» و «سینما متروپل» احتمالا تا یکی دو ماه آینده اکران خواهند شد. علاوه بر این، بهروز افخمی پیش از این اعلام کرده بود که دو فیلم «استاد» و «صبح اعدام» او در پاییز اکران خواهند شد.

علاوه بر این، فیلم های «وبل» تورج اصلانی، «۲۸۸۸» و «سینما شهر قاصعه» ساخته کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری، «شبگرد» فرزاد مؤتمن و «هفت بهار نارنج» فرشاد گلسفیدی نیز اکران نشدند. فیلم‌های محمدحسین مهدویان «تورم»، «علت مرگ: نامعلوم» علی زرنگار و «قاتل و بربر» حمید نعمت‌الله همچنان در بازداشت به سر می‌برند. البته توقیف فیلم نعمت الله فقط برای اکران داخلی است و با مجوز اکران داده شده منعی برای نمایش این فیلم در خارج از کشور وجود ندارد!

وقتی به اسامی این فیلم‌ها و وضعیت گیشه سینمای فیلم‌های کمدی نگاه می‌کنیم، قبل از هر چیز تاکید می‌شود که شورای صنفی و مدیران سینمایی باید سیاست اکران متفاوتی را در نظر بگیرند و تعداد فیلم‌های سینمایی را کاهش دهند. . تعداد فیلم های پشت صحنه مانع از سوختن فیلم می شود. علاوه بر این، با سیاست جدید در سینما، می توان از تولید و اکران فیلم هایی با کیفیت بالاتر حمایت کرد و این امر می تواند باعث افزایش استقبال مخاطبان از فیلم های کمدی شود.

در این زمینه، فراهم کردن شرایط اکران برای فیلم‌هایی که در چند سال اخیر توقیف شده‌اند، می‌تواند شروع خوبی برای تغییر سیاست‌ها و جذب تماشاگران بیشتر به سینما باشد.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین