هوش مصنوعی باید آموزش داده شود و این فناوری شناخته شود

هوش مصنوعی باید آموزش داده شود و این فناوری شناخته

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، محمود کلاری، عکاس، کارگردان و فیلمبردار باتجربه سینمای ایران، در ارزیابی کار اولین جشنواره عکس تهران، از اهمیت عکاسی برای سینما و تشکیلات مستقل جشنواره عکس تهران گفت. وی در جشنواره فیلم کوتاه که در سال های اخیر به عنوان نمایشگاه و مسابقه عکاسی در تهران برگزار شد، گفت: با عکاسی وارد سینما شدم و از صمیم قلب معتقدم این هنر اساس سینماست. راه رسیدن به سینما با حفظ اهمیت و جایگاه عکاسی قطعا از عکاسی شروع می شود. عکاسی هنر اساسی و زمینه و جریان فراتر از درک، درک، کاربرد و شکل دادن به زیبایی است. عکاسی به ما کمک می‌کند تا هر آنچه را که می‌خواهیم بیان کنیم از طریق عکس‌ها و تصاویر بازتاب دهیم.

به گزارش ایسنا، کلاری گفت: خوشحالم که جشنواره فیلم کوتاه تهران امسال به صورت مستقل به عکاسی نگاه می کند و امسال شاهد برگزاری اولین جشنواره عکاسی تهران هستیم. امیدوارم این رویداد بتواند در سال های آینده جایگاهی قوی و قابل اعتماد در سطح بین المللی پیدا کند.

وی ادامه داد: قسمت عکاسی همیشه اهمیت خود را نشان داده است. شاید در ابتدا اهمیت، مکان و جایگاه عکاسی به اندازه کافی درک نشده بود. نه، همه جای دنیا اینطور بود. خیلی خوب است که این جایگاه و جایگاه به تدریج از طریق جشنواره های سینمای جوان و تجربی محقق می شود و در این جشنواره قطعا شاهد نبوغ عکاس و عکاس خواهیم بود.

این استاد سینما گفت: وقتی به گذشته نگاه می کنیم می بینیم که در سینمای حرفه ای بسیار پسرفت کرده ایم و از جایگاه خود دور شده ایم پیشرفت عکاسی که اساس سینماست جای خوشحالی دارد. من تصاویری از جوانانی می بینم که فوق العاده باهوش، به روز، آگاه و متنوع هستند. اتفاق بسیار جالب و مهمی است که جوانان ما یک مسیر و افقی پیش روی خود دارند و به سمت آن حرکت می کنند و درگیر اتفاقات و مسائلی که همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد، نمی شوند. اهمیتی که جوانان در مسیر حرفه ای خود قائل هستند این نوید را می دهد که آنها بدون توجه به مشکلات و محدودیت های حاشیه ای مسیر خود را دنبال خواهند کرد. مسیری با دیدگاهی معنادار، مهم و ارزشمند.

کلاری با اشاره به سطح کیفی بالای جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره ها و رویدادهای منطقه ای انجمن سینمای جوانان ایران گفت: آنچه که باعث خوشحالی من از سابقه همکاری با انجمن است این است که راه را برای جوانان هموار کرده است. . مردم جشنواره های برگزار شده توسط سینمای جاوا از کیفیت و سطح بالایی برخوردار هستند. ما در گذشته فیلم ها و آثار خلاقانه و بکری دیده ایم و فکر می کنم در جشنواره عکاسی هم همین اتفاق افتاد.

کلاری با اشاره به اینکه در دوره های فیلمسازی که در دفاتر انجمن برگزار می شود، آموزش عکاسی ارائه می شود، گفت: اینکه عکاسی به عنوان پایه فیلمسازی شناخته شود و به هنرجویان انجمن آموزش داده شود، بسیار امیدوارکننده و خوشحال کننده است. از عکاسی در فیلمسازی، فیلمبرداری، طراحی صحنه و غیره استفاده می شود. اهمیت آن در امور بر کسی پوشیده نیست. اساس همه تخصص هایی که سینما را شکل می دهد، عکاسی است و اغراق نیست اگر بگوییم سینما با تصاویر پدید می آید. با همان دوربین برادران لومیر و اولین شات که ثبت کردند. آموزش این موضوع و جدی گرفتن آن برای سینمای جوان حرکت مهمی است.

این تهیه کننده در خصوص تاکید بر هوش مصنوعی و اختصاص بخشی ویژه به آن در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: هوش مصنوعی باید آموزش داده شود و این فناوری شناخته شود. برخلاف تصور رایج که پدیده ها و فناوری ها در ایران بسیار دیرتر از سایر نقاط جهان به مرحله عملی نزدیک می شوند، یکی از ویژگی های جوانان ما این است که به سرعت از هر پدیده نوظهور و فناوری مدرن آگاه هستند و می خواهند آگاه شوند. از آن آنها به سمت او پیشروی می کنند، از اولین کسانی که می رسند. به نظر من این درک ذهن و فکر ژن ایرانی است. سینما به طور کلی در ایران با کمی اختلاف زمانی متولد شد.

تاثیرات هوش مصنوعی بر سینما را در آینده خواهیم فهمید. علاوه بر اثرات مثبت، اثرات منفی نیز دارد. ما باید بتوانیم تعادل برقرار کنیم، از اثرات مثبت آن استفاده کنیم و اثرات منفی آن را تشخیص دهیم. شناسایی مزایا و معایب رویدادهای نوظهور جنبه اساسی استفاده از فناوری است. جوانان باید روش‌های کاربردی، حوزه‌های دسترسی، تفاوت‌ها و توانایی‌های خود را شناسایی و درک کنند، اما مهم نیست که هوش مصنوعی و جشنواره تهران باید فرصتی داشته باشد.

کلاری با اشاره به خاطراتش با انجمن سینمای جوانان ایران گفت: انجمن برای من پر از خاطره است. همیشه می گفتم فیلمبردار نمی شوم. از سینمای آزاد قدیم شروع به ساخت فیلم های 8 میلی متری و سوپر 8 کردم که خودم نگرفتم و احمد امینی و شهریار پارسی پور که الان فیلمسازان معروفی هستند فیلمبرداری کردند.

این هنرمند با بیان ویژگی های سینمای جوان تصریح کرد: آنچه در مورد سینمای جوان به یقین می توانم بگویم این است که از همان ابتدا سینمای جوان و تجربی برای من به عنوان سینمایی که ذات و ماهیتش تجربه است، عجیب به نظر می رسد. این وسوسه ای است که دیگر برای یک کارگردان در سینمای حرفه ای محقق نخواهد شد. زیرا در آینده درگیر مسائلی می شود که دیگر با جان و روحش نمی تواند انجام دهد و از نتیجه آن مطمئن نیست و در واقع تصمیمات بی پروا و ساده لوحانه می گیرد. چون از این حوزه شروع می‌کنم، گویی در خانواده‌ای گذشته‌ام را می‌بینم، در فضای اجتماع و بین جوانان احساس آشنایی و حضور دارم.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به کارگردانی مهدی آذرپندار از تاریخ 27 مهر تا 2 آبان 1403 برگزار می‌شود.

۲۴۳۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین