راه های ساده برای جلوگیری از خروپف

راه های ساده برای جلوگیری از خروپف

انتخابتو، خروپف صدایی تند و آزاردهنده است که به دلیل عبور هوا از بافت نرم گلو و لرزش بافت در هنگام تنفس ایجاد می شود. این اختلال ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. اگر آناتومی دهان و سینوس ها، آلرژی ها، سرماخوردگی ها و افزایش وزن باعث افزایش وزن شده است، با تغییر سبک زندگی می توان احتمال بروز آن را کاهش داد که در زیر به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

به پهلو بخواب

وضعیت خوابیدن افراد می تواند تا حد زیادی بر احتمال خروپف تأثیر بگذارد، افرادی که به جای خوابیدن به پهلو بیشتر خروپف می کنند، این مشکل ممکن است به موقعیت سر نیز بستگی داشته باشد، چرخاندن سر به سمت راست ممکن است باعث شود افراد کمتر خروپف کنند. .

تمیز کردن مجاری بینی

انسداد بینی یکی از دلایل خروپف زیاد است، پس سعی کنید قبل از خواب بینی خود را با محلول آب نمک بشویید، در این صورت جریان هوا در مجاری بینی افزایش می یابد و احتمال خروپف افزایش می یابد. بودن

کاهش وزن

در حالی که کاهش وزن می تواند به بهبود سلامت کلی فرد، کاهش احتمال خروپف و بهبود کیفیت خواب کمک کند، کاهش وزن می تواند با کاهش بافت اضافی گلو از خروپف جلوگیری کند.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

خوردن وعده های غذایی حجیم و تند می تواند باعث خروپف شود. متخصصان بر این باورند که خوردن یک وعده غذایی سنگین قبل از خواب یا خوردن غذاهایی مانند شیر یا شیر سویا قبل از خواب خروپف را بدتر می کند زیرا وقتی با شکم پر به رختخواب می روید، اسید معده می تواند به مری برگشته و باعث خروپف شود. التهاب و احساس سوزش در گلو.