ملاتونین چگونه به خواب راحت کمک می کند؟

ملاتونین چگونه به خواب راحت کمک می کند؟

ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و توسط غده صنوبری در مغز انسان ترشح می شود که در تنظیم ساعات خواب و بیداری بدن نقش دارد. ترشح ملاتونین تا حد زیادی به روشنایی و تاریکی محیط بستگی دارد.

به گزارش خبرآنلاین، مصرف مکمل های ملاتونین روشی محبوب برای افزایش ذخایر طبیعی ملاتونین در بدن است. بی خطر است و باعث اعتیاد نمی شود. غذاهای حاوی ملاتونین عبارتند از گیلاس، تخم مرغ، شیر، ماهی و آجیل.

ملاتونین چگونه به خواب راحت کمک می کند؟

بازیابی خواب

طبق تحقیقات، ملاتونین در برابر بی خوابی مزمن موثر است. به خصوص اگر جت لگ را تجربه می کنید، مکمل های ملاتونین می توانند به شما کمک کنند به الگوی خواب طبیعی خود بازگردید.

بهبود الگوهای خواب در بزرگسالان

افراد مبتلا به اختلال فاز خواب و بیدار شدن با تاخیر اغلب تا صبح بیدار می مانند و تا ظهر می خوابند. مصرف ملاتونین به آنها کمک می کند تا الگوهای خواب طبیعی خود را حفظ کنند.

بهبود الگوهای خواب در کودکان

ملاتونین همچنین برای کودکان مبتلا به اختلالاتی که خواب را مختل می کند مناسب است. برای شرایطی از جمله آسم، درماتیت، اختلال کمبود توجه و بیش فعالی (ADHD) و اختلال طیف اوتیسم (ASD) مفید است. از آنجایی که ملاتونین یک هورمون است، کودکان نباید بدون تایید و تجویز پزشک از آن استفاده کنند.