محصولات کشاورزی خام ردیابی می شوند/نیاز به گواهی محصولات

محصولات کشاورزی خام ردیابی می شوندنیاز به گواهی محصولات

انتخابتو و سازمان غذا و دارو، مهدی انصاری گفت: از آنجایی که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مسئولیت تامین ایمنی و سلامت، کیفیت و کارایی محصولات بهداشتی را بر عهده دارند، موضوع نظارت بر محصولات بهداشتی در سطح عرضه از وظایف قانونی این سازمان است. . همیشه اعمال می شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به اینکه نظارت بر محصولات خام کشاورزی در سطح عرضه توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود، نظارت بر محصولات خام کشاورزی به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو محول شده است. چندین سال این وظیفه ای است که سال ها انجام شده است. لازم به ذکر است که عدم رعایت در نمونه های آزمایشگاهی بیشتر در حوزه مواد غذایی بوده و این امر بیشتر به دلیل ناهماهنگی در سطح عرضه محصولات خام کشاورزی است.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: در بین مواد غذایی بیشترین ناسازگاری مربوط به محصولات خام کشاورزی از جمله سبزیجات است. غذای تازه و بیشتر میوه ها در اثر استفاده از آفت کش ها ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید تمامی مزارع و باغات را گواهی کند، گفت: در حال حاضر میزان نظارت بر محصولات خام کشاورزی محدود به چند محصول پرمصرف است که توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود. در صورت تایید محصولات و البته در صورت توسعه آزمایشگاه های خاص، می توان محصولات بیشتری را ردیابی کرد.