بدن شما همزمان با این دو سال پیر می شود

بدن شما همزمان با این دو سال پیر می شود

تحقیقات جدید نشان می دهد که پیری تنها به تدریج اتفاق نمی افتد، بلکه با تغییرات ناگهانی در سنین خاصی مانند 44 و 60 سالگی همراه است. این تغییرات می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت کلی فرد داشته باشد و ممکن است منجر به توسعه روش های پیشگیری جدید برای بیماری های مرتبط با افزایش سن شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از Very Well Health، پیری نه تنها به تدریج اتفاق می افتد بلکه در سنین خاصی مانند 44 و 60 سالگی به طور ناگهانی رخ می دهد. بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، تغییرات در متابولیسم چربی از اوایل دهه 40 شروع می شود، در حالی که عملکرد کلیه، متابولیسم کربوهیدرات ها و تنظیم ایمنی در حدود 60 سالگی کاهش می یابد. علاوه بر این، این محققان تغییرات قابل توجهی در خطر ابتلا به بیماری های پوستی، ماهیچه ای و قلبی در دهه 40 و 60 پیدا کردند.

این مطالعه شامل 108 فرد 25 تا 75 ساله از کالیفرنیا بود و تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته ها مورد نیاز است. با این حال، این نتایج ممکن است به توسعه آزمایش‌های تشخیصی و استراتژی‌های پیشگیرانه برای بیماری‌های مرتبط با پیری منجر شود.

طول عمر لزوماً با سالمندی سالم یا فعال مرتبط نیست. به گفته مایکل اسنایدر، مدیر مرکز ژنومیک و پزشکی شخصی دانشگاه استنفورد، اکثر مردم 11 تا 15 سال از زندگی خود را در شرایط نامطلوب بهداشتی سپری می کنند. اسنایدر در ایمیلی گفت: “ما می خواهیم مردم را تا زمانی که زنده اند سالم نگه داریم و به طور ایده آل عمر آنها را افزایش دهیم.”

نقش میانسالی در پیری سالم

مطالعات قبلی نشان داده است که وضعیت سلامتی در میانسالی (سنین 40 تا 65 سال) تأثیر قابل توجهی بر سلامت در دوران پیری دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که عواملی مانند داشتن وزن مناسب در میانسالی، فعالیت بدنی منظم، تغذیه با کیفیت و سیگار نکشیدن با سلامتی بهتر در سنین بالا مرتبط است.

مطالعات جدید به این مجموعه تحقیقات اضافه می‌کند و اهمیت ایجاد عادات سالم را در اوایل زندگی برجسته می‌کند. به گفته Kenneth Bockvar، مدیر مرکز تحقیقات پیری در دانشگاه آلاباما، “سلامت شما در دهه 60، 70 یا 80 سالگی توسط آنچه در دهه های قبل از آن انجام داده اید تعیین می شود.”

تغییر سبک زندگی و سلامتی بهتر

این تحقیق نشان داد که مولکول‌ها و میکروب‌های مرتبط با پیری در مقاطع خاصی از زندگی کاهش می‌یابند. با این حال، برای تعیین اینکه آیا این تغییرات مولکولی در گروه‌های مختلف مردم نیز رخ می‌دهد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

محققان بر این باورند که پیری اجتناب ناپذیر است، اما برخی از خطرات مرتبط با بیماری های مرتبط با افزایش سن را می توان با ایجاد تغییر در سبک زندگی کاهش داد.