درخواست آتش بس فوری در لبنان از 10 کشور در شورای امنیت

bato-adv

10 عضو غیردائم شورای امنیت در بیانیه خود تاکید کردند که هرگونه حمله عمدی به نیروهای حافظ صلح (یونیفیل) در لبنان “نقض جدی قطعنامه 1701 شورای امنیت” است.

به گزارش ایسنا، در بیانیه 10 کشور منتخب شورای امنیت آمده است که هرگونه حمله به نیروهای حافظ صلح در لبنان “باید فورا متوقف شود”.

بر اساس گزارش المیادین، این 10 کشور همچنین خواستار «آتش بس فوری در لبنان و رعایت دقیق قوانین بین المللی» شدند.

کشورهای زیر پرچم شورای امنیت عبارتند از: الجزایر، سوئیس، ژاپن، جمهوری کره، گویان، اسلوونی، مالت، اکوادور، سیرالئون و موزامبیک.

این بیانیه شورای امنیت پس از آن منتشر شد که نیروهای بین المللی واکنش اضطراری سازمان ملل متحد (یونیفل) که در جنوب لبنان فعالیت می کنند، روز جمعه اعلام کردند که حملات عمدی اشغالگران به نیروهای حافظ صلح نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه و قطعنامه 1701 شورای امنیت است.

یونیفل در بیانیه خود تاکید کرد که مقر اصلی این سازمان به شماره 1 تا 31 در النقوره طی 48 ساعت در معرض چندین انفجار قرار گرفت و در نتیجه 2 صلحبان مجروح شدند. در حالی که دو انفجار در نزدیکی برج مراقبت رخ داد، یکی از مجروحان به بیمارستان شهر تایر منتقل شد، در حالی که فرد دیگر در النقوره تحت درمان است.

در بیانیه آمده است: «چند دیوار در یکی از مقرهای ما در نزدیکی خط آبی در لبونا فروریخت، در نتیجه یک بولدوزر اسرائیلی در نزدیکی مقر در حال حرکت بود و تانک‌های اسرائیلی مقر سازمان ملل را بمباران کردند.

یونیفل ادامه داد: نیروهای ما در لبونه ماندند و پس از هدف قرار گرفتن توسط تجهیزات نظامی اسرائیل، نیروهای واکنش سریع ما برای کمک و تقویت مقر اعزام شدند.

در این بیانیه تاکید شده است: این رویدادها نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را در معرض خطر بسیار جدی قرار داده است، آنچه در حال وقوع است نشان از تحولی خطرناک دارد و ما همواره تاکید می کنیم که امنیت و امنیت کارکنان و اموال سازمان باید تامین شود. بر احترام به ملت ها و ساختمان های آنها تاکید کنید.

همزمان، نیروهای اشغالگر به حملات خود به مقر نیروهای واکنش سریع سازمان ملل متحد در جنوب لبنان ادامه دادند که منجر به زخمی شدن 4 سرباز یونیفل طی 24 ساعت شد. این اقدام موجی از محکومیت حملات اسرائیل را به همراه داشت. توسط اروپا و جهان