واکسن آنفولانزا برای این سنین اجباری است

واکسن آنفولانزا برای این سنین اجباری است

واکسن آنفولانزا برای این سنین اجباری است

رویا کلیشادی گفت: پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری ها یکی از اولویت هاست و یکی از روش های پیشگیری، واکسیناسیون است. اولین واکسنی که هر فرد دریافت می کند شیر مادر است و کودک با خوردن شیر مادر تا حد زیادی مصونیت پیدا می کند.

ایمنا افزود: طبق پروتکل کشور بعد از شیر مادر که بهترین واکسن برای کودکان است، برخی واکسن ها بسته به سن کودکان تزریق می شود. با این حال، در سال های اخیر، برخی از ضد واکسن ها پیشنهادات غیرعلمی داده اند که خانواده ها را نگران کرده است.

این فوق تخصص کودک و نوجوان با بیان اینکه مشاهده شده برخی خانواده ها به دلیل توصیه های غیرعلمی ضد واکسن ها حتی فرزندان خود را واکسینه نمی کنند، اظهارات زیر را مطرح کرد: واکسن.

کلیشادی ادامه داد: علائم برخی از بیماری های ویروسی ممکن است خود به خود برطرف شود، اما کودکان در صورت ابتلا به بیماری های جدی مانند فلج اطفال دچار عوارض دائمی می شوند، بنابراین خانواده ها هرگز نباید بر اساس توصیه های غیر علمی متخصصان ضد واکس واکسینه شوند. کودک خود را واکسینه نکنید.

وی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون روتین کودکان برای جلوگیری از ابتلای آنها به بیماری های جدی، گفت: طی چند ماه اخیر واکسن پنوموکوک در زمره واکسن های روتین قرار گرفته و برای نوزادان نیز تزریقاتی تجویز شده است. از دو ماهگی می شود.

این متخصص کودک و نوجوان افزود: علاوه بر واکسیناسیون روتین کودکان، برخی از واکسن ها مانند واکسن آنفولانزا را می توان به صورت دوره ای تزریق کرد و با توجه به اینکه آنفولانزا می تواند انواع و عوارض جدی داشته باشد، به خانواده ها توصیه می شود فرزندان خود را واکسینه کنند.

کلیشادی افزود: واکسن آنفولانزا از 6 ماهگی تا 6 سالگی اجباری است و موارد خاصی برای افراد بالای 6 سال، مصرف کنندگان داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، مبتلایان به بیماری های زمینه ای وجود دارد. افراد بالای 60 سال و افرادی که در تماس نزدیک هستند. واکسیناسیون آنفولانزا برای کودکان و افراد مسن توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن آنفولانزا تا حد زیادی از ابتلای افراد به این بیماری جلوگیری می کند، تصریح کرد: واکسن آنفولانزا باید به طور کامل تزریق شود و کودکان زیر هشت سال که اولین سال تزریق این واکسن هستند باید تکرار شود. تزریق به مدت یک ماه