(تصاویر) زندگی، عکس ها و بیوگرافی صدف اسپهبدی

تصاویر زندگی، عکس ها و بیوگرافی صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی بازیگر جوان و با استعداد ایرانی است. بازیگری را در فیلم کوتاه «راهانا» آغاز کرد و در سال 1400 در فیلم «الافزار» به کارگردانی کاظم دانشی بازی کرد و در کنار بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه بازی کرد. در ادامه شما را با بیوگرافی کامل صدف اسپهبدی آشنا می کنیم.

بیوگرافی صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی بازیگر خوب تئاتر، سینما و تلویزیون متولد 24 بهمن 1372 در تهران است. این بازیگر نوظهور فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری تهران است.

خانواده و ازدواج

صدف در خانواده ای چهار نفره به دنیا آمد و دومین فرزند خانواده است. پدرش «حمید اسپهبدی»، مادرش «حمیره بیرمی» و خواهرش پزشک است. او نه متاهل است و نه مجرد.

(تصاویر) زندگی خصوصی صدف اسپهبدی، عکس های شخصی و بیوگرافی

شروع فعالیت حرفه ای

او کار خود را از سال 1396 با بازی در فیلم کوتاه «رهانا» آغاز کرد و پس از مدتی در سریال «سفر در خانه» بازی کرد.
صدف اسپهبدی در سال 1400 برای بازی در نقش زنی معتاد به نام فریبا در فیلم «الافزار» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد.

خانم اسپهبدی به غیر از بازیگری سابقه اجرا در برنامه همیشه خونه در شبکه آموزش را در کنار فرهاد جم دارد.

برای بازی در فیلم Grassland وزن کم کنید

صدف اسپهبدی در نشست خبری فیلم الافزار در جمع خبرنگاران گفت:

“نقش خیلی سخت بود اما خیلی زیبا بود؛ اولین تجربه بی نظیری برای من بود. نقش منحصر به فرد و قطعا آنقدر جذاب بود که همه را تشویق به بازی در این نقش کرد. وقتی درباره فیلمنامه صحبت کردیم، آقای دانشی گفت که این نقش است. ایده من است، اما مطمئن نیستم که این نقش را بازی کنم «در اوقات فراغت، هر شب 10 کیلومتر دویدم تا در 8 ماه 25 کیلو وزن کم کنم. از تغییرات هورمونی گرفته تا ریزش مو تا ریزش مواد مغذی.”

(تصاویر) زندگی خصوصی صدف اسپهبدی، عکس های شخصی و بیوگرافی

فیلم شناسی صدف اسپهبدی

از آنجایی که خانم اسپهبدی به تازگی وارد عرصه بازیگری شده است در چندین فیلم و سریال حضور داشته است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

فیلم ها

رهنا (فیلم کوتاه) 1396

الافزار-کاظم دانشی ۱۴۰۰

سریال های تلویزیونی

سفر در خانه – بهمن گودرزی، 1396

سریال دلدار – رمضان 2018

تئاتر

چیزی شبیه زندگی – علیرضا مهران 1400

مرد شور – جواد رازگندی 1400

جنون محض – علیرضا کوشک سلالی ۱۴۰۱

قارچ صدفی در علفزار

«الافزار» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان محصول سال 1400 است. هدف از ساخت این فیلم طرح مسائل و دغدغه های اجتماعی خاص و هشدار به جامعه شناسان، مسئولان و خانواده ها بوده است.

این فیلم داستان بازپرس امیرحسین (پژمان جمشیدی) در جست‌وجوی عدالت را روایت می‌کند که از منظر انسانی حقیقت را بر منافع، سیاست و منافع شخصی ترجیح می‌دهد و خود را به چارچوب‌های اداری خشک و انعطاف‌ناپذیر محدود نمی‌کند. در مواقع لزوم از وجدان خود اطاعت می کند.

صدف اسپهبدی در این فیلم نقش زنی معتاد به نام فریبا را بازی می کند. پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری، یسنا میرطهماسب، مائده طهماسبی، رویا جواد نیا، متین حیدری نیا، فرخ نعمتی و مهران امام بخش دیگر بازیگران این فیلم هستند.

(تصاویر) زندگی خصوصی صدف اسپهبدی، عکس های شخصی و بیوگرافی

نظر بهرام رادان در مورد صدف اسپهبدی

رادان گفت:

«نقش «فریبا» در فیلمنامه نقش مهمی بود و جا داشت روی آن کار شود، من خانم اسپهبدی را نمی شناختم و آقای کاظمی گفتند که در فیلم کوتاه او را می شناسند و با هم کار کردند و او را نگه داشتند. ذهن بالاخره یک روز تصمیم گرفتیم با آنها ملاقات کنیم و روزی که خانم اسپه آبادی از در رد شدند حدود 25 کیلو وزن کم کردند، فکر می کردم هر بازیکنی باید مثل او باشد، به نظرم عالی بودند و به آنها می گویم نه. برای خسته شدن

صدف صفابدی در رهنا

«رهانا» فیلمی کوتاه به کارگردانی کاظم دانش است که به زبان عربی فیلمبرداری شده و همه بازیگران آن به زبان عربی صحبت می کنند.

داستان این فیلم به توصیف فضای آتشین و جنگی سوریه می پردازد. رهانا یک دختر تک تیرانداز سوری است که داعش برایش یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. رهنا و گروه تحت فرماندهی او می خواهند یک دختر بچه و پدرش را از اواسط جنگ نجات دهند و برای این منظور بسیاری از داعشی ها را بکشند.

صدف اسپهبدی نقش شخصیت اصلی این فیلم را بازی می کند. علیرضا مهران، پوریا قاسمی پور، محسن صادقی، علی سنگنی، عبدالرضا آشتیانی، حسین ولی زاده و دیانا شفیعی دیگر بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

(تصاویر) زندگی خصوصی صدف اسپهبدی، عکس های شخصی و بیوگرافی

صدف اسپه آبادی در سریال بازنده ها

جدیدترین نقش آفرینی این بازیگر مربوط به سریال بازنده به کارگردانی امین حسین پور است که این روزها از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است.

او در این سریال با بازیگرانی چون علیرضا کمالی، سارا بهرامی، صابر ابر، رویا جاودنیا و پیمان قاسم خانی همبازی شد.

جوایز و افتخارات

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر

منبع: ستاره