تشخیص و درمان رایگان سل در کشور

تشخیص و درمان رایگان سل در کشور

آمیتیس رمضانی به مناسبت روز ملی مبارزه با بیماری سل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بیماری سل توسط باکتری ایجاد می شود. مایکوباکتریوم سل بیماری است که همه اعضای بدن را درگیر می کند اما مهم ترین عضوی که در این بیماری گرفتار می شود بافت ریه است و ظهور و بروز علائم بیماری در اینجا بیشتر است به همین دلیل سل به عنوان بیماری ریوی شناخته می شود.

وی در خصوص راه های انتقال سل نیز گفت: این بیماری مانند بیماری های عفونی مانند کرونا نیست که با کوچک ترین تماس و ارتباط با فرد مبتلا به فرد دیگر منتقل شود. از آنجایی که علائم این بیماری مزمن است، برای انتقال نیاز به تماس طولانی مدت است، بنابراین سل به سرعت بین افراد منتقل نمی شود و زمان بیشتری برای انتقال آن لازم است.

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور با بیان اینکه شناسایی افراد مبتلا به سل بسیار حائز اهمیت است، گفت: بیماری سل مزمن است و علائم آن خیلی شدید نیست و همین امر باعث می شود افراد کمتر به علائم بیماری توجه کنند و از آن دوری کنند. . وی در ادامه سخنان خود گفت: تشخیص و درمان بیماری سل در کشور رایگان و در دسترس عموم است.

رمضانی گفت: اگر افراد مبتلا به سل قابل تشخیص نباشند، این بیماری نه تنها به دیگران سرایت می کند، بلکه افراد دیگر را نیز مبتلا می کند و شدت آن در بدن فرد مبتلا افزایش می یابد و به بافت های ریه و سایر اعضای بدن آسیب می رساند. . خود را نیز شامل می شود; بنابراین توجه و آگاهی عمومی نسبت به این بیماری و تشخیص به موقع مبتلایان از اهمیت دوچندان برخوردار است.

وی با اشاره به تشخیص و شناسایی بیمار و شروع درمان، افزود: با گذشت حدود دو هفته از شروع روند درمان، فرد مبتلا دیگر باعث بیماری سل برای دیگران نخواهد شد، اما ادامه روند درمان ضروری است. طبق دستور پزشک

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران با اشاره به شعار روز ملی مبارزه با سل گفت: شعار ما “ائتلاف تا پایان سل” است و با افزایش آگاهی مردم سعی در مبارزه با این بیماری داریم. شیوع ویروس کرونا و استفاده از انواع دستگاه ها برای تمرکز بر کنترل این ویروس در سطح جامعه.» فعالیت های مرتبط با بیماری های دیگر مانند سل به همین دلیل قطع شده است، مطالعات باید از سر گرفته شود و افراد مبتلا باید از سر گرفته شوند. شناسایی شده و نباید اجازه دهیم کسی بر اثر سل بمیرد.