عوارض مصرف غذاهای شیرین قبل از خواب

عوارض مصرف غذاهای شیرین قبل از خواب

عوارض مصرف غذاهای شیرین قبل از خواب

کربوهیدرات ها شامل یک گروه جامع از مواد طبیعی است که از یک یا چند واحد قند ساده تشکیل شده است. کربوهیدرات های غذایی منبع اصلی انرژی برای بدن انسان هستند و شامل قندها، نشاسته و پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای (NSPs) (فیبر رژیمی) می شوند. اینها در هر غذای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات، حبوبات، غلات کامل، عسل، شکر، شیر و محصولات لبنی یافت می شوند.

به گزارش بارنا، متداول ترین دی ساکارید مورد استفاده شکر است که حاوی قند طبیعی موجود در سبزیجات، میوه ها و شیر نیست. در ادامه این قسمت در مورد عوارض مصرف غذاهای شیرین و شیرین قبل از خواب و تاثیر آنها بر کیفیت خواب صحبت خواهیم کرد.

پرخوری و کاهش کیفیت خواب

توجه به غذاهای شیرین و انتخاب آگاهانه شام ​​دو تاکتیک ساده هستند که تأثیر مثبتی بر سلامت شما خواهند داشت. صرف نظر از محتوای قند، یک شام سنگین یا یک وعده غذایی کامل درست قبل از خواب نیز می تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد. یک وعده غذایی متوسط ​​حاوی مواد قندی نیز می تواند باعث بد خوابی شود.

خوردن شیرین و آپنه خواب

خوردن شیرینی باعث التهاب مزمن و بسیاری از مشکلات مانند بیماری قلبی، چاقی، سرطان یا دیابت می شود.

اضافه وزن به دلیل پرخوری قبل از خواب

بدن از قند به عنوان انرژی استفاده می کند، بنابراین اگر شکر مصرف کنید، به خصوص قبل از خواب، به دلیل فعالیت بدنی کم، چربی خواهید داشت زیرا از شکر برای تولید انرژی استفاده نمی شود.

رابطه مصرف قند و خواب

شواهد قابل توجهی وجود دارد که نقش مصرف کربوهیدرات را بر کیفیت خواب نشان می دهد. هر دو رژیم غذایی پر کربوهیدرات (HC) و کم کربوهیدرات (LC) با تغییراتی در معماری خواب، مانند مدت زمان و کیفیت، مرتبط هستند.

مصرف بیشتر غذاهای فرآوری شده و غنی از قند (مانند نوشیدنی های شیرین شده با قند، آب نبات، نوشیدنی های انرژی زا) با ویژگی های خواب ضعیف تر همراه است. خوردن بیش از حد قند به شکل آب نبات، نوشیدنی های شیرین شده با شکر یا نوشیدنی های انرژی زا می تواند بدون توجه به زمان روز باعث بد خوابی شود.

خوردن قند نه تنها قند خون را به سرعت بالا می برد و خواب را برای شما دشوار می کند، بلکه باعث می شود که شما کمتر و کمتر بخوابید. با او هیجان بیشتری را تجربه کنید.

تاثیر نوشابه های انرژی زا بر خواب کودکان و نوجوانان

مطالعات روی عادات غذایی و خواب کودکان، نوجوانان یا بزرگسالان نشان داده است که زمان خواب کمتر و کیفیت پایین خواب با فراوانی نوشیدنی های انرژی زا، نوشیدنی های شیرین و دسرها مرتبط است. با این حال، نوشیدنی های انرژی زا حاوی طیف وسیعی از کافئین (50-500 میلی گرم در هر قوطی یا بطری) و محرک های مختلف مانند تورین و مشتقات گیاهی هستند که بر خواب تأثیر منفی می گذارند.

رابطه بین مصرف غذاهای شیرین و پر انرژی در خواب

مطالعه دیگری نشان داد که افزایش مصرف انرژی در شب با افزایش تأخیر خواب (یعنی مدت زمانی که برای به خواب رفتن پس از خاموش شدن چراغ ها طول می کشد) و کاهش بازده خواب مرتبط است. دسرها، نوشیدنی‌های شیرین و نوشیدنی‌های انرژی‌زا غذاهای پرانرژی هستند (حاوی مقدار زیادی انرژی در وزن یا حجم).

تاثیر مصرف میوه بر خواب

مصرف شکر به شکل میوه حتی اگر قبل از خواب مصرف شود می تواند تاثیر مفیدی بر خواب شما داشته باشد. میوه ها حاوی فیبر هستند و مصرف آنها تاثیر مثبتی بر کیفیت خواب دارد. مصرف 2 کیلو در ساعت به خصوص قبل از خواب، خواب افراد مبتلا به اختلالات خواب را بهبود می بخشد. به طور مشابه، در مطالعات دیگر، مصرف انواع خاصی از گیلاس منجر به بهبود خواب در گروه های سنی خاص شد.