قهوه برای قلب؛ خوب یا بد

bato-adv

یک مطالعه بسیار بزرگ در بریتانیا که در سال 2022 منتشر شد، نشان داد که بزرگسالانی که مقادیر بیشتری قهوه شیرین یا شیرین مصرف می‌کنند، در معرض خطر کمتری برای مرگ ناشی از سرطان در 7 سال آینده هستند و همچنین احتمال مرگ در هر سنی کمتر است. دلیل آن در این بازه زمانی است.

به گزارش اخبار اینترنتی؛ علاوه بر این، دو متاآنالیز مختلف (تحلیل آماری که نتایج چندین مطالعه علمی را ترکیب می‌کند) نشان داد افرادی که پنج فنجان قهوه یا بیشتر در روز می‌نوشند، 40 تا 60 درصد بیشتر از افرادی که مصرف نمی‌کنند در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند. قهوه بنوش آنها قهوه نخوردند.

مطالعات دیگر همچنین نشان داده اند که مصرف زیاد قهوه (5 تا 10 فنجان در روز) خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد، در حالی که مصرف متوسط ​​(3 تا 4 فنجان در روز) با افزایش خطر مرتبط نیست. تنها کسانی که بیش از 9 فنجان قهوه در روز می نوشند بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

مهم است که به خاطر داشته باشید افرادی که نزدیک به 10 فنجان قهوه در روز می نوشند، بیشتر از سایر مشکلات سلامتی مانند استرس یا اضطراب رنج می برند. محرومیت از خواب ممکن است منجر به افزایش خطر بیماری قلبی و مرگ، مستقل از مصرف قهوه شود.