روغنی با خواص ضد پیری

bato-adv

روغن بادام به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. علاوه بر این، استفاده موضعی از روغن بادام می تواند بافت پوست و مو را بهبود بخشد و همچنین به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، روغن بادام نه تنها برای پوست و مو، بلکه به عنوان روغنی که برای پخت و پز و سرخ کردن استفاده می شود، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. در سال‌های اخیر با افزایش آگاهی و دانش مردم ایران در مورد اثرات مضر چربی‌های اشباع و ترانس بر قلب و عروق، بسیاری از افراد سعی در استفاده از چربی‌های جایگزین دارند. در واقع استفاده از روغن های نیمه جامد از این نظر در کشور ما تا حدودی رواج پیدا کرده است و بسیاری به روغن های کنجد، بادام آسیاب شده و روغن طبیعی آفتابگردان روی آورده اند.

در سال های اخیر کارگاه های روغن گیری و روغن گیری زیادی در نقاط مختلف شهرهای بزرگ کشور در مقابل چشم مشتریان افتتاح شده است که کار آنها استخراج روغن از دانه های روغنی است. یکی از روغن هایی که می توان از آن به عنوان روغن جایگزین و سالم در آشپزی استفاده کرد، روغن بادام است. اسانس روغن بادام قبلاً در طب سنتی به دلیل فواید سلامتی قدرتمند و اثربخشی آن در درمان سلامت پوست و مو استفاده می شود، اما آیا روغن بادام خوراکی واقعاً سالم و بی خطر است؟ در این مقاله به این سوال مهم پاسخ می دهیم.

روغنی سرشار از آنتی اکسیدان

روغن بادام خوراکی روغنی است که از مغز بادام به دست می آید. روغن بادام خوراکی که به خاطر طعم ملایم و بافت سبکش معروف است، سرشار از چربی های تک غیراشباع، ویتامین E و آنتی اکسیدان است. طبق باورهای سنتی، روغن بادام خوراکی به طور کلی برای سلامتی مفید است و با فواید بسیاری برای سلامتی همراه است. در این مقاله به نکات مهمی در مورد فواید روغن بادام خوراکی برای سلامتی می پردازیم.

خواص ضد التهابی

روغن بادام حاوی ترکیباتی است که دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

برای سلامت قلب

روغن بادام سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که چربی‌های سالم برای قلب هستند و ممکن است به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند.

یک منبع غذایی

روغن بادام حاوی مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6 و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت کلی کمک می کند.

مناسب برای بیماران دیابتی

برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف بادام، از جمله روغن بادام، ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند، و روغن بادام را به یک غذای بالقوه مفید برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند تبدیل می کند.

خواص ضد پیری

روغن بادام به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. علاوه بر این، استفاده موضعی از روغن بادام می تواند بافت پوست و مو را بهبود بخشد و همچنین به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است.