چگونه با یک تغییر ساده در پیاده روی ۲۰ برابر کالری بسوزانیم؟

bato-adv

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه وله، تحقیقات نشان می دهد که با یک تغییر ساده در مسیر پیاده روی خود می توانید کالری سوزانده شده را تا 20 برابر افزایش دهید و با اضافه وزن مبارزه کنید. اما چگونه؟

دکتر فیزیولوژیست از دانشگاه میلان. آلبرتو مینتی تحقیقات گسترده ای در مورد حرکات بدن انسان از جمله بالا رفتن از پله ها انجام داد. او می گوید: «شما 0.5 کالری صرف می کنید تا 1 کیلوگرم از توده بدن را در عرض 1 متر افقی حرکت دهید. اگر 1 کیلوگرم وزن بدن را به صورت عمودی روی پله ها حرکت دهید، 10 کالری مصرف می شود.

تحقیقات او نشان می دهد که شما با بالا رفتن از پله ها تقریبا 20 برابر بیشتر از راه رفتن روی زمین صاف کالری می سوزانید. حتی با پایین رفتن از پله ها تقریباً پنج برابر بیشتر از راه رفتن در یک مسیر صاف کالری می سوزانید.

دکتر آلبرتو مینتی توضیح می دهد: “افراد در سنین مختلف و شرایط فیزیکی باید به سرعت خود در هنگام بالا رفتن از پله ها توجه کنند.”

او همچنین توصیه می کند که استفاده از بازوها برای نگه داشتن نرده ها در هنگام بالا رفتن از پله ها می تواند توده عضلانی مربوطه را به حداکثر برساند و با این تمرین کالری بسوزاند.

پله ها همه جا هستند، در خانه، در آسمان خراش ها، در استادیوم ها، در محل کار، در مراکز خرید، در مترو. بنابراین برای بالا رفتن از پله نیازی به رعایت شرایط خاصی و صرف هزینه نیست. یکی دیگر از مزایای بزرگ بالا رفتن از پله ها این است که زمان زیادی نمی برد. همچنین یک ورزش آسان برای مبتدیان و عموم مردم است. این تمرین ساده همچنین به تقویت ماهیچه های بدن و بهبود عملکرد سیستم گردش خون کمک می کند.

البته اگر بیماری خاصی به خصوص پا درد و زانو درد دارید، حتماً قبل از شروع به بالا رفتن مداوم از پله ها مانند سایر ورزش ها با پزشک خود مشورت کنید.