7 عادت برای جوانتر به نظر رسیدن

bato-adv

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه برخی افراد برعکس پیر می شوند؟ به راحتی می توان این موضوع را به شانس یا شاید ژن های خوب تقسیم کرد، اما به نظر می رسد داستان چیزهای بیشتری دارد.

این اغلب به عادت‌های خاصی مربوط می‌شود، انتخاب‌های کوچکی که هر روز انجام می‌دهند و به آنها کمک می‌کند نسبت به همسالان خود جوان‌تر به نظر برسند و احساس کنند.

امروز به هفت عادت از این قبیل خواهیم پرداخت. آنها می توانند به شما کمک کنند که بدون توجه به سن شما احساس سرزندگی بیشتری داشته باشید.

1) ورزش منظم

گفته می شود که سن فقط یک عدد است، اما این نیز درست است که سطح انرژی نقش مهمی در جوان نشان دادن ما برای دیگران دارد.

کارشناسان این را تایید می کنند و پیشنهاد می کنند که ورزش منظم نه تنها بدن ما را خوش فرم نگه می دارد، بلکه سلامت روان و سلامت کلی ما را نیز بهبود می بخشد. اندورفین و هورمون های “احساس خوب” ترشح می کند که ما را زنده نگه می دارد.

افرادی که هر سال به طور منظم ورزش می کنند، سلامت کلی بهتری دارند. این مردان و زنان 75 ساله از سلامت قلبی عروقی مشابه افراد 40 تا 45 ساله برخوردار هستند.

پس حرکت کن حتی اگر فقط یک پیاده روی سریع در خیابان باشد، تبدیل ورزش به یک عادت می تواند برای ظاهر و طرز فکر جوان شما معجزه کند.

۲) خواب کافی

شواهد علمی برای حمایت از ارتباط بین خواب کافی و ظاهر جوان وجود دارد. همانطور که محققان خاطرنشان می کنند، کمبود خواب با “دایره های تیره زیر چشم، پوست رنگ پریده تر، چین و چروک/خطوط ریز بیشتر، و افتادگی گوشه های دهان” مرتبط است.

وقتی می خوابیم بدن ما به حالت ریکاوری می رود. سلول ها تجدید می شوند، بافت ها رشد می کنند و هورمون هایی که به رشد و تکامل کمک می کنند ترشح می شوند. به طور خلاصه، خواب به بدن ما فرصتی برای تجدید قوا و تجدید قوا می دهد.

بنابراین دفعه بعد که وسوسه شدید که تمام شب را بیدار بمانید یا کمتر بخوابید، این را به خاطر بسپارید: بدن شما به این زمان برای شارژ مجدد نیاز دارد.

اولویت دادن به خواب باکیفیت یک عادت مهم در میان افرادی است که جوانتر از همسالان خود به نظر می رسند.

3) از ضد آفتاب استفاده می کنند

اگر عادتی وجود دارد که می تواند از پیری پوست شما جلوگیری کند، محافظت از آن در برابر نور خورشید است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث بسیاری از تغییرات پوستی می شود که ما به عنوان بخشی طبیعی از پیری می بینیم.

مهم نیست که خورشید با قدرت کامل ظاهر نشود. اشعه مضر UV می تواند به ابرها و حتی شیشه نفوذ کند و به مرور زمان به پوست شما آسیب برساند.

به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب در هر روز، باران یا درخشش بسیار مهم است. به دنبال مقدار SPF حداقل 30 باشید و این را به عنوان آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست صبحگاهی خود اعمال کنید.

اجتناب از آفتاب ظهر (معمولاً بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، زمانی که اشعه ماوراء بنفش قوی‌ترین است) و پوشیدن لباس محافظ و کلاه نیز می‌تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض آن کمک کند.

4) رژیم غذایی متعادل

به قول معروف، شما همان چیزی هستید که می خورید. کسانی که جوان‌تر از همسالان خود به نظر می‌رسند، اغلب از رژیم غذایی پیروی می‌کنند که از ظاهر جوان آن‌ها حمایت می‌کند.

این در مورد رژیم های غذایی مد روز یا محروم کردن خود نیست. این در مورد تغذیه بدن شما با مواد مغذی مناسب است.

کسانی که جوان به نظر می رسند اغلب از رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم پیروی می کنند.

این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند که به درخشندگی پوست و سلامت بدن کمک می کنند. آنها همچنین از مصرف بیش از حد مواد غذایی فرآوری شده، شکر و الکل خودداری می کنند که می تواند منجر به پیری زودرس شود.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل فقط جوان به نظر رسیدن نیست، بلکه احساس جوانی نیز دارد. وقتی مواد مغذی مناسبی را برای بدن خود فراهم کنید، احساس انرژی و انرژی بیشتری خواهید داشت. این یک وضعیت برد-برد است!

5) نگرش مثبت

چیزی جذاب در مورد افراد با نگرش مثبت وجود دارد، درست است؟ انرژی آنها مسری است و به نظر می رسد از درون می درخشند.

کسانی که جوانتر از همسالان خود به نظر می رسند، عموماً دیدگاه مثبتی به زندگی دارند. آنها ترجیح می دهند نیمه پر لیوان را ببینند و از چیزهای کوچک لذت ببرند.

کارشناسان بر این باورند که نگرش مثبت نه تنها ما را جذاب تر می کند، بلکه به رفاه و شادی کلی ما نیز کمک می کند. حتی می تواند بر سلامت جسمانی ما تأثیر بگذارد.

این در مورد نادیده گرفتن چالش های زندگی یا تظاهر به عالی بودن همه چیز نیست. این به معنای تمرکز بر چیزهای خوب با وجود موانعی است که با آن روبرو هستیم.

6) آگاهی

در دنیای پر سرعت و همیشه فعال ما، گیر افتادن در شلوغی آسان است. اما آنهایی که جوانتر از همسالان خود به نظر می رسند، تمایل به تمرین ذهن آگاهی دارند.

ذهن آگاهی، حضور کامل و درگیر شدن در لحظه است. این در مورد توجه به اطراف، احساسات و افکار خود بدون قضاوت است.

تمرین ذهن آگاهی می تواند استرس را کاهش دهد، حافظه کاری را بهبود بخشد و رضایت از رابطه را افزایش دهد. و تمام این مزایا می تواند به ظاهری جوان تر کمک کند.

راه های زیادی برای تمرین ذهن آگاهی وجود دارد. این می تواند به سادگی چند دقیقه در روز برای تمرکز بر تنفس شما باشد، یا می تواند شامل تمرین ساختارمندتری مانند مدیتیشن یا یوگا باشد.

مهم نیست که چگونه تمرین ذهن آگاهی را انتخاب می کنید، مهم این است که آن را به بخشی منظم از روال خود تبدیل کنید.

7) عشق به خود

دوست داشتن خود یعنی در آغوش کشیدن خود با تمام عیب هایت. این در مورد این است که با خودتان با مهربانی و احترام رفتار کنید و زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود خیلی به خودتان سخت نگیرید.

این نشان می دهد که ما خودمان را دوست داریم. اعتماد به نفس ما می درخشد و انرژی جوانی را تراوش می کنیم که نادیده گرفتن آن سخت است.

اگر در جستجوی جوان‌تر به نظر رسیدن هستید، این را به خاطر بسپارید: سفر با دوست داشتن خود آغاز می‌شود. هر چیز دیگری – تغذیه سالم، ورزش منظم، مراقبت از پوست – بازتابی از این عشق به خود است.

وقتی خودت را دوست داری نشون میده شما از درون به بیرون می درخشید و از هر کرم یا سرم ضد پیری موجود در بازار قدرتمندتر است.

کلام آخر: قدرت پایداری

هنگامی که صحبت از حفظ ظاهری جوان می شود، یک عامل بیش از هر چیز دیگری برجسته می شود: ثبات.

عاداتی که در اینجا مورد بحث قرار می‌دهیم (ورزش، خواب، رژیم غذایی، نگرش، هیدراتاسیون، تمرکز حواس و عشق به خود) یک راه حل یک مرحله ای نیستند. اینها تعهدات مادام العمر هستند.

این برنامه ها فقط برای جوان تر به نظر رسیدن نیستند. آنها در مورد اتخاذ یک سبک زندگی هستند که سلامت کلی را بهبود می بخشد. آنها در مورد انتخاب آگاهانه هر روز هستند که به سلامت جسمی و روانی شما کمک می کند.

این در مورد کمال نیست، بلکه در مورد پیشرفت است، ایجاد پیشرفت های کوچک هر روز که به مرور زمان اضافه می شود.