بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی منوچهر آذر (تصاویر)

بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی منوچهر آذر تصاویر

منوچهر آذر متولد 1316 هجری شمسی است و از بازیگران توانمند تلویزیون و سینما به شمار می رود. تحصیلات عالی در رشته کارگردانی و بازیگری را گذراند و مدتی نیز به عنوان گوینده رادیو مشغول به کار شد. اگر علاقه مند به دنبال کردن بیوگرافی منوچهر آذر هستید با ما همراه باشید.

بیوگرافی منوچهر آذر

منوچهر آذر در سال 1316 در شهرستان نمین استان اردبیل به دنیا آمد. تحصیلات دانشگاهی را در رشته کارگردانی در دانشکده هنرهای زیبا گذراند و با عشق و علاقه خاصی فعالیت های هنری خود را دنبال کرد. این پیشکسوت سینما اولین بار در 37 سالگی در سریال دلیران تنگستان در تلویزیون دیده شد.

این سریال در سال 1353 به کارگردانی همایون شهنواز از تلویزیون ایران پخش شد. سپس منوچهر آذر به ویژه در سریال شب دهم به کارگردانی حسن فتحی که یکی از موفق ترین سریال های ایرانی زمان خود به شمار می رود خوش درخشید. بازیگران موفقی چون کتایون ریاحی، حسین یاری، محمود پاک نیت و رویا تیموریان نیز در این سریال حضور داشتند.

وی پس از ایفای نقش موفق در سریال شب ده در سال 1392، تجربه بعدی خود را در فیلم سینمایی «اخراجی ها» به کارگردانی مسعود دی نمکی در سال 1394 تجربه کرد. در این فیلم اکبر عبدی، کامبیز دیرباز و محمدرضا شریفی در کنار بازی شگفت انگیز نیا در نقش میرزا به خوبی دیده شدند.

بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی منوچهر آذر (تصاویر)

همچنین لازم به ذکر است که وی در سال ۱۳۷۱ فیلم سینمایی «بازیچه» را تهیه و کارگردانی کرد. اگرچه تجربه کارگردانی او چندان گسترش نیافته است، اما می توان گفت که در این کار و برخی از کارهایی که در تئاتر دنبال کرده است، توانسته استعداد کارگردانی خود را آشکار کند. منوچهر آذر با بازی در نقش میرزا در فیلم «تخلیه» اثری ماندگار از خود به جای گذاشت. پس از آن مدت ها حتی تا به امروز با همین خاطره در ذهن مخاطب حک شد. چیزی که او هرگز نمی توانست از آداب تجارت جدا کند.

از دیگر آثار تلویزیونی و سینمایی که او در آنها ظاهری سبک و جسورانه به نمایش می گذارد عبارتند از:

سریال بازی نقاب، سریال دلبران افندی، سریال آخرین گناه، سریال روزهای زیبا، دونی و بن، سریال بازگشت به خانه، سریال واریس، سریال انفجار دوم، شکاف های خورشید، فیلم پرواز، فیلم لذت بخش ، فیلم قصه غمگین ، فیلم دل و دشنه ، فیلم بچه های آب و گل ، فیلم راز خنجر ، فیلم مبارک و …

منوچهر آذر و مدیر تماشاخانه ماعلولان

جالب است بدانید که منوچهر آذر تئاتری را اداره می کند که همه بازیگران آن معلول هستند. این یک تجربه متفاوت است و شامل کودکان معلول مرکز توانبخشی آفتاب می شود.

وی در این باره گفت: من شخصا می خواستم برای این بچه ها کاری انجام دهم که با مشاهده چند کودک 5 تا 12 ساله تصمیم گرفتم با کمک اینها اقتباسی تئاتری از نمایشنامه انگلیسی “جشن تولد جولیانا” بسازم. بچه ها البته تصمیم گرفتم با توجه به استعداد بازیگران سریال را تغییر دهم.»

این هنرمند که کار با این کودکان را سخت ترین و در عین حال لذت بخش ترین فعالیت های هنری خود می داند، از نهادهایی هم گلایه دارد که می توانستند برای کمک به این ماجرا وارد عمل شوند اما این کار را نکردند.

وی با اشاره به بی توجهی پیشکسوتان عرصه بازیگری گفت: به نظر من باید به بازیگران باتجربه بیشتر و بهتر تاکید شود چرا یک بازیگر پیشکسوت خانه اش را به دلیل بدهی می فروشد بیکاری بازیگرانش در سنین بالا باعث می شود آنها افسرده و ناامید از زندگی هستند.”

بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی منوچهر آذر (تصاویر)

منبع: ستاره