میشل هانکه دیگر فیلم نمی سازد/ «پایان خوش» برای بازنشستگی

میشل هانکه دیگر فیلم نمی سازد پایان خوش برای بازنشستگی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، میشل هانکه، تهیه کننده فیلم های مطرحی چون «راز»، «معلم پیانو»، «بازی های احمقانه» و «عشق» پس از فیلمبرداری «پایان خوش» در سال 2017 دیگر فیلمبرداری نکرد. گفته می شود این بازیگر که تابستان امسال 82 ساله شد، روی هیچ پروژه دیگری کار نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دنیای ریل، به گفته ایزابل هوپر بازیگر مشهور فرانسوی که به همراه تیری فرمو رئیس جشنواره کن در کلاس مستر جشنواره فیلم لومیر شرکت کرد، به نظر می رسد هانکه فیلمسازی را کنار گذاشته است.

در این جلسه، هوپر گفت فرمو پرسید: “به نظر شما می توانید هانکه را از بازنشستگی خارج کنید؟” او به سوال پاسخ داد. پاسخ داد: مطمئن نیستم.

ایزابل هوپر در 4 فیلم هانکه از جمله «معلم پیانو»، «زمان گرگ»، «عشق» و «پایان خوش» حضور داشته است و همچنان به طور مرتب با تهیه کننده صحبت می کند و اخیرا او را برای ساختن فیلم دیگری تحت فشار قرار داده است.

او گفت: شما نمی توانید میشل هانکه را مجبور به انجام کاری کنید که او نمی خواهد. صادقانه بگویم، او 6 سال است که فیلمی نساخته است و نمی‌دانم که آیا دوباره کار خواهد کرد یا نه. او پس از کووید شرایط سختی داشت و اکنون وضعیت خوبی دارد. فقط می توانم امیدوار باشم که دوباره کار کند.

سبک هانکه هنوز در سینمای امروز مورد احترام است و سالانه فیلم های بی شماری تولید می شود که می توان آنها را با سینمای برهنه شده هانکه مقایسه کرد. فیلم‌های جذاب او با رئالیسمی عمیقاً بدبینانه و تقریباً صحنه‌پردازی شده مواجه می‌شوند و علی‌رغم موضوع بیمارگونه‌ای که دارند، همیشه مملو از کنایه هستند تا به مخاطب یادآوری کنند که آنچه تماشا می‌کنند یک اثر سینمایی است.

سال گذشته موزه فیلم اتریش تولد هانکه را با نقد و بررسی فیلم های او جشن گرفت و مشخص شد که سریال بریتانیایی «کتاب کلوین» که او قصد داشت در آنجا تولید کند، لغو شده است. «کتاب کوین» قرار بود یک مینی سریال 9 قسمتی به زبان انگلیسی باشد و در حال پیشرفت بود و بیشتر هزینه تولید را خودش تامین می کرد، اما معلوم نشد چرا رها شد و فقط می توان گفت کرونا بود. باعث تاخیر در ساخت شد.

«پایان خوش» که شاید آخرین فیلم هانکه باشد، ثابت کرده است که می تواند منتقدان را گیج کند. این فیلم مملو از لحظات تاریک کمیک بود که برای فیلمساز اتریشی که به خاطر درام‌های سنگین و تاریکش شناخته می‌شود، نادر بود، اما همچنان یک فیلم حرفه‌ای اساسی بود که مانند نقد تمام موضوعاتی بود که او در طول زندگی درخشانش به آن پرداخته بود. .

هانکه برای فیلم «عشق» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، دو جایزه نخل طلای کن را برای فیلم‌های «روبان سفید» و «عشق» و بسیاری جوایز معتبر جهانی دریافت کرده است.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین