آیا خوردن سیر خام مفیدتر است یا سیر پخته؟

آیا خوردن سیر خام مفیدتر است یا سیر پخته؟

آیا خوردن سیر خام مفیدتر است یا سیر پخته؟

فواید بی شمار خوردن سیر برای سلامت بدن را نمی توان انکار کرد و در طب سنتی توصیه های زیادی برای خوردن سیر وجود دارد، اما یک سوال باقی می ماند: سیر خام مصرف شود یا سیر پخته؟

خوردن سیر خام ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد، اما موثر است. بنابراین، اکثر ما حداقل سعی کرده ایم با خوردن سیر خام دردهای شدید را تسکین دهیم.

برای بهره مندی از خواص واقعی سیر، آن را خام بخوریم یا پخته؟

سیر یکی از محصولاتی است که همه به راحتی می توانند به آن دسترسی داشته باشند. حتی در تعطیلات! اما بهترین راه برای خوردن آن چیست؟ خام یا پخته؟ شاید شما پاسخ صحیح این سوال را بدانید، به همین دلیل است که سیر خام را اغلب مصرف می کنید.

شاید برخی افراد به دلیل بوی تند سیر خام تمایلی به مصرف سیر خام نداشته باشند، اما باید بدانند که ارزش غذایی سیر خام بیشتر از سیر پخته و برشته شده است.

خوردن سیر خام چه فوایدی دارد؟

همانطور که در قسمت های قبل و در مقاله خود در مورد خواص سیر گفتیم، بوی تند و طعم تند سیر خام ناشی از ترکیب ماده آلیسین موجود در سیر و از بین رفتن آن در اثر حرارت است. ترکیبی بسیار مهم با فواید درمانی قابل توجه، بنابراین فواید سیر خام بیشتر از سیر پخته شده است.

البته برتری خواص سیر خام بر سیر پخته یکسان نیست، زیرا ویتامین C موجود در سیر با حرارت کاهش می یابد، بنابراین میزان این ویتامین در سیر خام بیشتر از سیر پخته است، بنابراین مصرف آن توصیه می شود. آن را با توجه به این. سیر باید به صورت خام مصرف شود.

چرا باید سیر خام بخورید؟

پاسخ سریع این است که این دارو یک ضد ویروس قوی و مفید برای سرفه و ورم پستان است. سیر اغلب برای درمان بیماری های زیر توصیه می شود:

سرماخوردگی و آنفولانزا

سرفه

گلو درد

ورم پستان

فشار خون بالا

کاهش سطح کلسترول بد

انگل ها را بکشد

تنظیم قند خون

عفونت گوش

افزایش جریان صفرا

تحریک سیستم ایمنی

ضد میکروبی

آموزش روش غلط و درست خوردن سیر خام

روش غلط خوردن سیر خام

جویدن و بلعیدن: سیر بسیار تند است و جویدن آن آسان نیست.

بلعیدن سیر اشکالی ندارد: بلعیدن سیر خام بسیار رایج است و مشکلی در جویدن سیر ایجاد نمی کند، اما این کار را نکنید زیرا بلع صحیح سیر خطرات جدی را در پی خواهد داشت.

بهترین راه برای خوردن سیر خام

سیر:

می توانید سیر را به صورت قرص خرد کرده و با آب بنوشید. از مقدار کمتری سیر استفاده کنید زیرا سیر خام هضم آن کمی سخت است.

نکته: انتخاب نوشیدنی حاوی چربی به کاهش طعم کمک می کند. اسموتی سرشار از میوه خوردن قرص سیر را بسیار آسان می کند.

سیر له شده:

معمولاً هیچ کس سیر له شده نمی خورد، اما در برابر عفونت های دهان، گلو و گوش بسیار مؤثر است. یک حبه کوچک سیر را بین دندان های آسیاب خود قرار دهید و به آرامی فشار دهید. نیازی به جویدن ندارید له کردن الایسین تولید می کند و خاصیت ضد میکروبی دارد. طعم بسیار کمی دارد و آب آن اساساً از گلو پایین می رود. آن را برای یک دقیقه نگه دارید و سپس آن را تف کنید.

نان تست سیر:

سیر را ریز خرد کرده و 2 قاشق چایخوری کره آب شده به آن اضافه کنید. بریزید یا روی نان تست بمالید. این یک ایده رستوران ایتالیایی است. ممکن است طعم آن را دوست نداشته باشید، اما یکی از راه ها استفاده از سیر خام است.