آیا قفل فرمان از سرقت خودرو جلوگیری می کند؟

آیا قفل فرمان از سرقت خودرو جلوگیری می کند؟

بر اساس اطلاعات اداره جرایم بیمه آمریکا، میزان سرقت خودرو در این کشور در سال 2023 به رکورد جدیدی رسید و سارقان بیش از یک میلیون خودرو را به سرقت بردند. یکی از ساده ترین و در دسترس ترین راه ها برای محافظت از خودرو استفاده از قفل فرمان است. قفل فرمان مکانیزم خاصی است که فرمان را در جای خود نگه می دارد.

به گزارش پدال، اگرچه قفل سنتی فرمان شبیه میله بلندی است که در دو طرف فرمان بسته می شود و از چرخش آن جلوگیری می کند، اما انواع مختلفی از این دستگاه ها از جمله قفل کردن فرمان به پدال تولید شده است. برای جلوگیری از حرکت فرمان. اگرچه بسیاری از رانندگان معتقدند که قفل فرمان می تواند روشی موثر برای جلوگیری از سرقت وسیله نقلیه باشد، اما می خواهیم بدانیم این وسیله چقدر در جلوگیری از سرقت موثر است.

اگرچه در نگاه اول دستگاه مورد بحث راهی مطمئن برای جلوگیری از سرقت وسیله نقلیه به نظر می رسد، اما شایان ذکر است که استفاده از قفل فرمان ایمنی خودرو را تضمین نمی کند، حتی اگر هدف تولید یکسان باشد. سارقان هر روز از روش های جدیدی برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کنند و حتی دیده شده اند که در زمان بسیار کوتاهی قفل فرمان را باز می کنند. سارقان روش های مختلفی مانند از کار انداختن مکانیزم قفل داخلی یا حتی قطع کامل قسمتی از فرمان خودرو دارند.

آیا قفل فرمان از سرقت خودرو جلوگیری می کند؟

اگرچه استفاده از قفل فرمان طولانی‌تر ممکن است محافظت بیشتری ایجاد کند، حتی گران‌ترین مدل‌ها نیز با ابزار و تکنیک‌های مناسب شکست خواهند خورد. نکته دیگر این است که این دستگاه برای هر خودرویی مناسب نیست، بنابراین هنگام خرید باید از انتخاب مدل مناسب خودرو خود اطمینان حاصل کنید. با این نظرات اگر قفل فرمان بهترین گزینه برای محافظت از خودرو نیست چرا تولید می شود؟ شاید بهترین چیز در مورد استفاده از قفل فرمان این باشد که می تواند در نگاه اول از نزدیک شدن دزد به وسیله نقلیه جلوگیری کند. سارقان با تجربه کمتر نمی توانند قفل فرمان را باز کنند و حتی سارقان باتجربه ترجیح می دهند به خودروهای دارای قفل فرمان نزدیک نشوند و به گزینه دیگری روی بیاورند. استفاده از قفل فرمان در کنار سایر عوامل امنیتی مانند دزدگیر و دزدگیر می تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از سرقت خودرو باشد.