علائم پاسخ ضربه روانی در انسان چیست؟

اضطراب اجتماعی در چه شرایطی بروز می کند؟ نیاز

حسین گلراهی وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص آسیب های روحی وارد شده به افراد گفت: گاهی ممکن است افراد پس از استرس و اضطراب شدید دچار آسیب و ضربه روحی شوند و در نتیجه آرامش و ثبات روانی به طور جدی مختل شود که این آسیب روانی است. و موقعیت‌های اضطراب روانی و بی‌ثباتی پس از سانحه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه واکنش افراد به آسیب های روانی متفاوت است، افزود: باید دانست که ضربه روانی بر احساس امنیت فرد تأثیر می گذارد و احساس ناامنی شامل حالت درماندگی، درماندگی و رفتارها و واکنش های غیرعادی است. مبتنی بر منطق و مبتنی بر احساس است. به نظر می رسد یکی از رایج ترین واکنش ها پس از ضربه روانی باشد.

یکی از اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران درباره علائم واکنش ضربه روانی گفت: واکنش های غیرمنطقی اثراتی بر جسم و روان دارد که می تواند منجر به شوک، انکار واقعه، تلاش برای کنار نیامدن با حادثه، سردرگمی، کرنش از دست دادن تمرکز، پرخاشگری، حساسیت مفرط، تحریک پذیری و نوسانات خلقی، سطوح بالای ترس و اضطراب، احساسات شدید، شرم و گناه، سرزنش، فاصله بین خود و دیگران، کاهش شدید روابط بین فردی، احساس ناامیدی و ناامیدی، خستگی و فروپاشی .

گلراهی وی با اشاره به اینکه ضربه روی سطح جسمانی هم تاثیری ندارد، تصریح کرد: خواب زیاد یا کم خوابی، اختلال در کیفیت خواب، کابوس، خستگی مداوم، خواب سبک، مشکل در تمرکز، ضربان قلب بالا و اسپاسم عضلانی از دیگر علائم است. آسیب روانی در بدن

آنچه در شکل گیری ترومای روانی مهم است این است که افراد گاهی اوقات اثرات موقتی را تجربه می کنند و پس از مدتی فکر می کنند که از واقعه دور می شوند و مشکل خاصی در ارتباط با آن واقعه را تجربه نمی کنند. -اضطراب حادثه نقطه شروع اختلالات فرد است، بنابراین اگر افراد در معرض استرس و اضطراب شدید قرار دارند باید مدتی رفتار و عملکرد خود را بررسی کنند و در صورت مشاهده تغییر نسبت به پیگیری اقدام کنند. و درمان .

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران افزود: شناخت مفهوم آسیب روانی، پیچیدگی و آسیب های جدی آن می تواند در برخی موارد کارکرد پیشگیرانه داشته باشد. تروماها مثل روانشناسی تروماها ایجاد شده در روابط بین فردی قابل کنترل است.