آیا بخاری برقی برای سلامتی خطرناک است؟ / بیماری پوستی، عارضه استفاده از بخاری برقی

آیا بخاری برقی برای سلامتی خطرناک است؟ بیماری پوستی،

بعدی- در مورد انتخاب روشی برای گرم کردن خانه در زمستان، بهتر است تصمیمات عجولانه نگیرید.

بر اساس گزارش نیویورک پست، دکتر، متخصص پوست در نیویورک. چارلز پوزا اخیراً نگرانی های خود را در مورد خطرات وسایل گرمایشی خانه به اشتراک گذاشته است. انواع مختلف وسایل گرمایشی باعث ایجاد نوعی بیماری پوستی به نام Erythema Ebne می شوند! پوزا عکسی از بیماری پوستی یکی از مشتریانش را به اشتراک گذاشت و نوشت: علت این بیماری پوستی استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب است، اریتم باعث ایجاد لکه های پوستی قرمز رنگی می شود که در تمام بدن خارش می کند و می سوزد و تا چند ماه خوب نمی شود. حتی با درمان مناسب

Erythema ab igne یک اصطلاح لاتین به معنای قرمزی ناشی از تب است. این عارضه پوستی زمانی در میان نانوایان، آشپزها و کارگران صنعتی که برای مدت طولانی در معرض منابع حرارتی مانند اجاق گاز و فر قرار داشتند، رایج بود. با گسترش سیستم های حرارت مرکزی در سراسر جهان، این بیماری پوستی نادر شده است. متأسفانه این بیماری پوستی اخیراً به دلیل عادت هایی مانند قرار دادن مستقیم لپ تاپ روی پاها، لاغری کمربند سونا، پتوهای برقی و صندلی های گرمکن در وسایل نقلیه بازگشته است. بخاری های برقی نیز مشکل ساز هستند. در سال 2020، یک زن 48 ساله به دلیل ضایعات روی پاهایش به پزشک مراجعه کرد. پزشکان توانستند به طور دقیق علت مشکل و بیماری پوستی این زن را تشخیص دهند. این خانم به دلیل استفاده منظم از بخاری برقی در فاصله بسیار نزدیک دچار مشکلات پوستی شده بود.

زنان میانسال، به ویژه آنهایی که اضافه وزن دارند، بیشتر تحت تأثیر اریتم آبسیس قرار می گیرند. این بیماری به صورت جوش های تور ماهی مانند روی پوست ظاهر می شود. رنگ پوست ممکن است ابتدا به زنگ صورتی تغییر کند و در نهایت قرمز، بنفش یا قهوه ای شود. خارش، سوزش یا گزگز از دیگر علائم این بیماری است. گاهی اوقات تشخیص این بیماری از بثورات پوستی ناشی از سرطان پوست دشوار است. درمان این بیماری معمولاً شامل دوری از منبع گرمای مشکل ساز است. لازم نیست نگران باشید زیرا این جوش ها خود به خود ناپدید می شوند. اما در موارد نادری می تواند باعث ایجاد اسکار دائمی و حتی افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

پزشکان متخصص توصیه می کنند استفاده از لپ تاپ را در پشت میز محدود کنید و در هنگام استفاده از پتو و تخت برقی کمترین دمای ممکن را انتخاب کنید و از آنها به طور مداوم استفاده نکنید. بخاری های برقی را هرگز نباید خیلی نزدیک به بدنه نگه داشت. برای کاهش علائم این بیماری می توان از کرم رتینوئید مشتق شده از ویتامین A استفاده کرد اما مصرف این کرم در زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.