بهتر است موها را با هوا خشک کنید یا با سشوار خشک کنید؟

بهتر است موها را با هوا خشک کنید یا با

بهتر است موها را با هوا خشک کنید یا با

در سال‌های اخیر، خشک کردن طبیعی موها به یکی از روش‌های محبوب برای افرادی تبدیل شده است که به سلامت موها اهمیت می‌دهند، و اکنون اعتقاد بر این است که خشک کردن موها بدون استفاده از سشوار می‌تواند تارهای مو را قوی‌تر و سالم‌تر کند. مو

شاید تعجب کنید که بدانید، بر اساس گزارش های برتر، خشک کردن موی طبیعی بسته به نحوه انجام آن، گاهی اوقات می تواند آسیب بیشتری به موها نسبت به سشوار وارد کند.

دژان گارز، آرایشگر مو در گفتگو با Vogue توضیح می دهد که موهای خیس بیشتر از همیشه مستعد آسیب هستند.

به گفته وی، شستن مو با آب گرم و شامپو باعث باز شدن کوتیکول ها (لایه بیرونی مو) می شود و در نتیجه موها بیشتر در معرض اصطکاک مانند تماس مو با لباس قرار می گیرند. یا بالش ها می توانند باعث آسیب مو و شکافتن انتهای مو شوند. بنابراین، هر چه موها بیشتر خیس بمانند، احتمال آسیب دیدن آن بیشتر می شود.

Grudge توضیح می‌دهد که این برای موهایی که رنگ شده، سفید شده یا تحت درمان‌های شیمیایی مانند کراتینه قرار گرفته‌اند، اهمیت بیشتری دارد. زیرا کوتیکول های این مو از قبل آسیب دیده اند و خشک شدن سریع با سشوار می تواند از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

آیا همیشه باید از سشوار استفاده کنیم؟

اگرچه استفاده از سشوار برای بسیاری از انواع مو مفید است، اما همه موها به یک شکل به این ابزار واکنش نشان نمی دهند. اگر موهای شما طبیعی و بی رنگ است و از وسایل گرمازا مانند اتو یا بیگودی استفاده نمی کنید، خشک شدن طبیعی موهایتان در طول روز به آنها آسیبی نمی رساند.

کینه به این نکته اشاره می کند که بهتر است موهای مجعد را به طور طبیعی خشک کنید. او توضیح می دهد که حتی اگر از سشوار با دیفیوزر مخصوص و دمای ملایم استفاده کنید، جریان هوا ممکن است ساختار فرها را به خوبی شکل ندهد و در نتیجه موخوره و موخوره ایجاد شود.

خشک کردن مو با روش های ملایم تر

Grudge توصیه می کند از یک حوله میکروفیبر برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید، مهم نیست که چگونه آنها را خشک می کنید. این نوع حوله ها به سرعت آب را جذب می کنند و روند خشک شدن مو را کوتاه تر و نرم تر می کنند. به گفته وی حوله ای که دور سرتان می پیچید تا موهایتان خشک شود فقط باید چند دقیقه روی سرتان بماند و ماندن طولانی مدت آن باعث آسیب می شود.

نکات مهم برای استفاده صحیح و دقیق از سشوار

Grudge همچنین پیشنهاداتی برای استفاده از سشوار دارد تا این فرآیند را روان‌تر کند. اولین قدم استفاده از محصولات محافظ حرارت روی موها قبل از سشوار کشیدن است. او همچنین توصیه می کند موها را با حرارت متوسط ​​و نه خیلی گرم خشک کنید، زیرا حرارت زیاد با خشک کردن طبیعی تفاوتی ندارد و همچنان به موها آسیب می رساند.

بهتر است سشوار را به گونه ای نگه دارید که هوا از ریشه مو به سمت نوک سر برود، در صورت لزوم موها را به صورت وارونه خشک کنید. در غیر این صورت موها درهم و وز می شوند.

می توانید با تقسیم کردن موها به رشته های کوچک و خشک کردن هر قسمت از ریشه تا نوک با استفاده از یک برس گرد، موها را نرم تر کرده و حجم آن را افزایش دهید. در نهایت از باد خنک سشوار استفاده کنید تا کوتیکول های مو را ببندید و شکل و حجم مو را در تمام طول روز حفظ کنید.