بیوگرافی اندیشه فولادوند; از مادر شدن تا آرزوی بردن جایزه نوبل ادبیات (تصاویر)

بیوگرافی اندیشه فولادوند از مادر شدن تا آرزوی بردن جایزه

او در کنار بازیگرانی چون اندیشه فولاوند، امیر جعفری و گلاره عباسی بازیگر و شاعر جوان و بسیار توانای کشورمان است که در سال 1392 در حالی که تنها 29 سال سن داشت با سریال شیدایی وارد اکران تلویزیون شد. بعدها در این سریال بازی کرد. مینو و بانوی استعداد عمارت خود را بیش از پیش نشان دادند.

سبک، رفتار و شعرخوانی متفاوت و خاص او واکنش های مثبت و منفی بسیاری را به همراه داشت. اندیشه فولادوند با بیان اینکه در دورهمی همه حق دارند درباره اشعار و هنر یک هنرمند اظهار نظر کنند، اما پس از خواندن شعری از حافظ، نظر منفی مردم برایش مهم نیست و دلسرد نمی شود. برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی این هنرمند و آشنایی با سایر فعالیت های خانم فولادوند این مقاله را دنبال کنید.

بیوگرافی فکر کرد فولاوند

اندیش فولادوند بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و موسیقیدان متولد 16 مهر 1360 در میدان وند، بیمارستان 503 ارتش تهران است. او علاوه بر بازیگری، شاعری هم دارد و دو دفتر شعر نیز منتشر کرده است. خانم فولادوند دارای مدرک لیسانس فلسفه است. او گفت که از کودکی علاقه زیادی به نجاری و تجارت داشته و مدتی به این حرفه مشغول بوده است.

73

خانواده فکر کرد فولاوند

پدرش فرهاد فولادوند نام دارد و او نیز شاعری سرشناس و صاحب نام است. خانم فولادوند می گوید هر چه در حوزه ادبیات دارم از او گرفتم. مادرش معلمی فرهیخته و بازنشسته است. او دو برادر و دو خواهر دارد، یکی از برادرانش تاجر موفق و یکی از خواهرانش مرجان فولادوند، دکترای ادبیات دارد و در مطبوعات فعالیت دارد. از دیگر خواهران و برادران وی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

ازدواج و همسر فکر کرد فولاوند

اندیشه نه متاهل است و نه مجرد و خبر ازدواج اندیشه فولاوند و محسن تنابنده شایعه ای بیش نیست. او درباره ازدواج می گوید: اگر الان برای من ازدواج در نظر گرفته نمی شود، دلیلش وقت گیر بودن سینما نیست. چون فکر می کنم ازدواج یعنی پیوستن به روح دیگری.

برای ورود به این ماجرا، باید تکامل و صلاحیت روح دیگری را در روح خود احساس کنید. چیزهای زیادی باقی مانده است، من آنقدر از برنامه هایی که برای خودم کشیده ام عقب مانده ام که از هر 24 ساعت، 25 ساعت را صرف آن ها می کنم. او با خواننده معروف رضا یزدانی نسبتی ندارد و فقط همکار اوست.

شروع فعالیت بازیگری

خانم فولادوند فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد و سینما را با حضور در فیلم مریم مجدس به کارگردانی مسعود کیمیایی و بازی در نقش نقره در سربازان جمعه تجربه کرد. پس از این مدتی از سینما دور ماند اما در نهایت با فیلم ستاره های فریدون جیرانی به سینما بازگشت و سپس به بازیگری ادامه داد. وی همچنین در سال 1389 با سریال شیدایی تجربه تلویزیونی کسب کرد و با سریال تنهای لیلا و پشتم تهران به اوج شهرت رسید.

74