با غذاهای غنی از منیزیم آشنا شوید

با غذاهای غنی از منیزیم آشنا شوید

انتخابتو، منیزیم یک ماده مغذی چند منظوره است که از سلامت قلب حمایت می کند، به بهبود عملکرد اعصاب، بهبود کیفیت خواب و بهبود خلق و خوی کمک می کند، بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم برای تامین این ماده ضروری بدن ضروری است. ما به بررسی غذاهای غنی از منیزیم ادامه خواهیم داد:

سبزیجات برگ سبز

منیزیم موجود در سبزیجات برگ سبز به تنظیم انتقال دهنده های عصبی که بر خلق و خوی تأثیر می گذارند کمک می کند و هورمون های استرس مانند کورتیزول را متعادل می کند. سبزیجات برگ سبز را به سالاد خود اضافه کنید و از فواید آنها لذت ببرید.

آجیل و دانه ها

بادام، بادام هندی و تخمه کدو تنبل سرشار از منیزیم هستند. دانه های چیا و دانه های کتان نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از این ماده معدنی مهم هستند. دوستانهسالاد یا ماست را اضافه کنید.

حبوبات

لوبیا، عدس و نخود سرشار از منیزیم هستند و از عملکرد مغز حمایت می کنند و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می دهند. حبوبات را می توان به سوپ یا سالاد اضافه کرد.

غلات کامل

غلات کامل مانند برنج قهوه ای کینواجو و گندم سرشار از منیزیم هستند و به حفظ سطح قند خون، بهبود خلق و خو و افزایش تولید کمک می کنند. سروتونین علائم افسردگی، اضطراب و استرس را کاهش می دهد.

موز

موز به دلیل محتوای بالای پتاسیم شناخته شده است، اما منیزیم موجود در آن نیز مهم است. دوستانه به عنوان میان وعده اضافه یا مصرف می شود و از فواید آن بهره مند می شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ منبع خوبی از منیزیم و آنتی اکسیدان است که باعث بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی و اضطراب می شود.

انواع توت فرنگی

توت فرنگی، زغال اخته و تمشک نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند، بلکه منیزیم را نیز تامین می کنند. ترکیب منیزیم و آنتی اکسیدان ها در توت ها به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می کند، که هر دو با اختلالات خلقی مرتبط هستند. اینها یک میان وعده عالی هستند. آنها نیز می توانند باشند دوستانهبه ماست یا سالاد اضافه می شود.