استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر را دریافت کردند

استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی، فیلمسازان هالیوود، کن برنز مستندساز و تلویزیونی، میسی الیوت خواننده و کوئین لطیفه خواننده و هنرپیشه از جمله 20 دریافت کننده مدال ملی هنر در سال جاری هستند. سالانه به رئیس جمهور ایالات متحده اهدا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این مدال در مراسمی که روز دوشنبه در کاخ سفید برگزار می شود به آنها اهدا خواهد شد. بایدن همچنین 19 مدال ملی علوم انسانی از جمله آرون سورکین نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس و جان میچام مورخ دریافت خواهد کرد.

مدال‌های هنر به افراد یا گروه‌هایی اعطا می‌شود که برای کمک‌های برجسته‌شان در تعالی، رشد، حمایت و دسترسی به هنر در آمریکا شایسته تقدیر ویژه هستند.

در حالی که هیچ فیلمسازی در میان برندگان جوایز 2022 وجود نداشت، تنها چهره های سینما در این فهرست، اوا لونگوریا و بازیگر ادینا منزل بودند. در سال 2021، جوآن شیگکاوا، فیلمساز و میندی کالینگ و جولیا لوئیس دریفوس، بازیگران این مدال دریافت کردند.

جان وویت در سال 2019، مل بروکس و مورگان فریمن در سال 2015، سالی فیلد و استفن کینگ در سال 2014، جورج لوکاس در سال 2012، آل پاچینو در سال 2011، هارپر لی و مریل استریپ در سال 2010، کلینت ایستوود در سال 2009 و اولیو دی لیا بازیگری که در سال 1387 در فیلم «آوار» بازی کرد، از جمله برندگان این جایزه بود که اولین بار در سال 85 اهدا شد.

۲۴۴۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین