سخت ترین زبان برای یادگیری در جهان چیست؟

سخت ترین زبان برای یادگیری در جهان چیست؟

سخت ترین زبان برای یادگیری در جهان چیست؟

گاهی اوقات این دشواری از واج شناسی منحصر به فرد زبان هایی ناشی می شود که تسلط بر آنها بسیار پیچیده است. چون معمولا از زبان مادری ما خیلی دور است. به عنوان مثال، در برخی از زبان ها تلفظ دقیق حروف مهم است و لحن ها می توانند معنای جمله را کاملاً تغییر دهند.

به گزارش یورونیوز، 7 زبانی که بر اساس رتبه بندی یونسکو سخت ترین زبان ها برای یادگیری در نظر گرفته می شوند در زیر فهرست شده اند.

7. زبان آلمانی

هر کسی که صحبت کردن به زبان آلمانی را امتحان کرده است می داند که این زبان دشوار است. بسیاری از کلمات و دستور زبان این زبان با زبان مادری ما تفاوت چندانی ندارند، اما کلمات دارای جنسیت مؤنث، مذکر و حتی خنثی هستند. تسلط بر قوانین جذب نیز پیچیده است.

برای انگلیسی زبانانی که می خواهند آلمانی یاد بگیرند، کمی آسان تر از یادگیری سایر زبان های لاتین مانند فرانسوی یا پرتغالی است. زیرا آلمانی و انگلیسی شباهت های زیادی دارند که یادگیری را آسان تر می کند و به پیشرفت شما کمک می کند.

6. زبان فنلاندی

فنلاندی یک زبان اسکاندیناوی با دستور زبان بسیار پیچیده است. این زبان مملو از پسوندهایی است که گاهی تا 15 تغییر گرامری دارد و یادگیری آن را دشوار می کند.

این زبان کمیاب متعلق به خانواده زبان های فینو اوگریکی است که در مجارستان، فنلاند، استونی و روسیه صحبت می شود.

5. ژاپنی

اگرچه ژاپنی زبان زنده کمتر رایجی است، اما از طریق محصولات فرهنگی مانند مانگا و بازی های ویدیویی توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده است.

اگرچه یونسکو این زبان را در میان 7 زبان دشوار برای یادگیری قرار داده است، اما برخی معتقدند با درک منطق و ساختار آن می توان آن را راحت تر یاد گرفت.

به نظر می رسد مهم ترین چیز برای اینکه بتوانید به این زبان روان صحبت کنید، یادگیری لغات است.

بزرگترین چالش زبان ژاپنی در نوشتن آن نهفته است. زیرا برای نوشتن الفبا در این زبان از سه سیستم کاراکتر مختلف استفاده می شود: هیراگانا، کاتاکانا و کانجی که دو مورد اول نمادهای آوایی هستند.

در زبان ژاپنی، افعال در زمان حال و آینده ساختار یکسانی دارند و در مقایسه با زمان گذشته پیچیدگی های زیادی دارند. افعال و اسم های رایج نیز با موضوع مخالف هستند و پایان آنها فقط برای نشان دادن میزان منفی یا ادب تغییر می کند.

4. ایسلندی

زبان ایسلندی به دلیل الفبای منحصر به فردش که از الفبای لاتین مشتق شده اما شامل حروف اضافی است، به عنوان زبانی دشوار برای یادگیری شناخته می شود. لهجه ها نیز مختص این زبان است و بر تلفظ کلمات تأثیر می گذارد.

ایسلندی همچنین دارای صداهای ناشناخته ای مانند ð است. آواشناسی پیچیده ای دارد و قوانین چینش صامت ها با دیگر زبان های لاتین متفاوت است.

در این زبان واژه ها دارای سه جنس متفاوت هستند: مذکر، مؤنث و خنثی.

3. زبان عربی

یادگیری زبان عربی برای دانش آموزان در سراسر جهان به چند دلیل دشوار است: اول به دلیل الفبای متفاوت آن، سپس به دلیل خط منحصر به فرد آن و در نهایت به دلیل قوانین پیچیده تلفظ، هجاها و تاکید.

ریشه ها و پیشوندهای مختلف کلمات نیز می تواند درک آنها را دشوار کند و گرامر متفاوت برای خارجی ها مانند یادگیری سایر زبان های خارجی یک چالش است.

2. زبان یونانی

یونانی منشأ لاتینی ندارد. به همین دلیل است که از زبان هایی مانند فرانسوی و سایر زبان های لاتین مانند اسپانیایی یا ایتالیایی که یادگیری آنها آسان تر است فاصله می گیرد.

مشکل واقعی زبان یونانی در فونتیک و حفظ الفبای کاملا متفاوت آن است. اگرچه قواعد تلفظ و دستور زبان و صرف افعال در این زبان پیچیده است.

1. زبان چینی ماندارین

طبق طبقه بندی یونسکو، زبان چینی سخت ترین زبان برای یادگیری در جهان است. چینی ماندارین، یک گویش به ویژه غنی و جامع.

با این حال، ماندارین زبان مادری تقریباً 955 میلیون نفر در سراسر جهان است و به همین دلیل بیشترین صحبت را در جهان در نظر می گیرند.

چینی ماندارین همچنین یک زبان محبوب در تجارت، به ویژه در تجارت بین المللی است.

سخت ترین جنبه این زبان را می توان دشواری های مربوط به املا دانست; زیرا زبانی بدون الفبا است و برای نوشتن آن باید بیش از 80 هزار کاراکتر را به خاطر بسپارید.

تلفظ آن همچنین می تواند دانش آموزان را بترساند زیرا ترکیبات مختلفی از هجاها وجود دارد و لحن می تواند معنی کلمات را تغییر دهد حتی اگر صداهای یکسانی شنیده شود.

در مقابل، گرامر چینی “ساده ترین” چیز برای یادگیری است.

فراتر از سطح دشواری یا آسانی یک زبان جدید، تمام نکته تسلط بر آن به زمان، صبر و تمرین بستگی دارد.

شایان ذکر است که پس از آلمانی، سه زبان (دانمارکی، نروژی و فرانسوی) در رتبه بندی سخت ترین زبان های جهان توسط یونسکو رتبه های هشتم تا دهم را دارند.