7 فایده استفاده از چشم بند برای بهبود کیفیت خواب

7 فایده استفاده از چشم بند برای بهبود کیفیت خواب

7 فایده استفاده از چشم بند برای بهبود کیفیت خواب

مزایای چشم بند از مسدود کردن نور گرفته تا تنظیم چرخه خواب و بیداری و جلوگیری از خشکی چشم است. در اینجا 7 دلیل برای استفاده از آنها آورده شده است. در واقع، چسب چشم نیز می تواند از خشک شدن و خارش چشم در روز بعد جلوگیری کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث شات، برای آشنایی بیشتر با فواید چشم بند به ادامه مطلب مراجعه کنید!

فواید چشم بند برای خواب چیست؟

چشم بند برای کمک به افراد برای مقابله با مشکلات خواب مفید است. برخی از مزایای چشم بند عبارتند از:

1. نور مصنوعی را مسدود می کند

قرار گرفتن در معرض نور هنگام خواب می تواند سیگنال های خواب طبیعی بدن شما را مختل کند. این به این دلیل است که نور مصنوعی می تواند ملاتونین، هورمون خواب آور را سرکوب کند. کمبود ملاتونین می تواند منجر به اختلالات خواب مانند بی خوابی شود. چشم بند به جلوگیری از نور مصنوعی که مانع به خواب رفتن شما می شود کمک می کند. امروزه بیشتر در معرض نور آبی مصنوعی ساطع شده از تلفن و تلویزیون خود هستیم. به ما اجازه می دهد که به خواب برویم.

ریتم شبانه روزی ما تحت تأثیر نور قرار می گیرد و چشم بند نور اضافی را مسدود می کند که برای خواب با کیفیت در شب مفید است. بر اساس یک مطالعه در سال 2017 که در مجله تحقیقات خواب منتشر شد، استفاده از چشم بند و گوش بند ممکن است تأثیر مثبتی بر کیفیت خواب ذهنی بیماران تحت مراقبت های ویژه داشته باشد.

2. حواس پرتی را محدود می کند

هنگامی که برای به خواب رفتن مشکل دارید، ممکن است بخواهید هر از گاهی تلفن خود را چک کنید. مانند مسواک زدن قبل از خواب، از چسب چشم به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود استفاده کنید. وقتی چشم بند دارید، کمتر احتمال دارد کارهایی را انجام دهید که مانع به خواب رفتن شما شود. بستن چشم‌بند هر روز می‌تواند به ایجاد یک واکنش شرطی در مغز کمک کند که به شما سیگنال می‌دهد وقتی چشم‌بند را می‌پوشید، بخوابید.

3. احتمال بی خوابی را کاهش می دهد

چشم بند همچنین می تواند به جلوگیری از سر و صدای اضافی از مغز کمک کند. حتی اگر چشمانتان بسته باشد، می توانید آنچه را که در اطرافتان اتفاق می افتد حس کنید.

یک چشم بند می تواند حواس پرتی های اضافی را که شما را در شب بیدار نگه می دارند، از بین ببرد، مانند نور محیطی که خواب شما را مختل می کند.

4. سردرد شما را تسکین می دهد

فتوفوبیا یا حساسیت به نور یکی از علائم شایع میگرن مزمن است. هرکسی که از میگرن رنج می‌برد، این احساس را می‌داند که در وسط روز بروز می‌کند و پیدا کردن یک اتاق تاریک برای بازگشت به آن دشوار است.

چشم بند می تواند فرصتی را که نیاز دارید در هر کجا که هستید به شما بدهد. این حتی زمانی مفیدتر است که پرده های خاموشی ندارید یا نیاز به استراحت در محل کار ندارید، یک چشم بند می تواند میگرن را تسکین دهد.

5. به کاهش خشکی چشم کمک می کند

اگر با خارش یا سوزش چشم از خواب بیدار می شوید، یک چسب چشم می تواند به کنترل این مشکل خشکی چشم کمک کند. اگر در هنگام خواب بخاری یا دستگاه تصفیه هوا کار کند، خطر خشکی چشم افزایش می یابد. در این موارد چشم بند می تواند به شما کمک کند. حتی اگر نمی تواند رطوبت را به خانه شما بازگرداند، می تواند رطوبت اطراف چشم شما را ببندد، چشمان شما را مرطوب نگه دارد یا از گرد و غبار و آلرژی محافظت کند.

6. به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند

آیا می خواهید موثرترین راه برای جلوگیری از چین و چروک را بدانید؟ برای خوابیدن! مطالعه اخیر آکادمی پزشکی خواب آمریکا نشان داد که کمبود خواب می تواند منجر به چین و چروک بیشتر و خطوط ریز اطراف صورت شود. با این حال، کمبود خواب تنها دلیل چین و چروک نیست.

به گفته مجله جراحی زیبایی، چین و چروک می تواند به دلیل حالات صورت در هنگام خواب نیز ایجاد شود. وقتی به روی شکم یا پهلو می خوابیم، تمایل به فشرده سازی اجزای صورت خود داریم که می تواند منجر به چین و چروک های بیشتری شود. استفاده از ماسک خواب ابریشمی می تواند به محافظت از ویژگی های ظریف اطراف چشم شما در برابر آسیب های ناشی از اصطکاک کمک کند.

7. استفاده در سفر

همیشه راحت است که در خانه با بالش مورد علاقه خود بخوابید. اما وقتی به شهر دیگری می روید، محیط اتاق شما نامشخص است و همیشه امکان حمل بالش وجود ندارد. قرار گرفتن در یک محیط جدید و شاید ناراحت کننده می تواند خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین، بدن شما به حالت “نگهبانی شب” می رود و خوابیدن در محیط های جدید را برای شما دشوار می کند. اینجاست که چشم بند به کارتان می آید. می تواند به شما کمک کند تا با محیط ناآشنا سازگار شوید و هر کجا که هستید به خواب بروید.