هشدار کارشناس درباره مصرف آب در فصل سرما

هشدار کارشناس درباره مصرف آب در فصل سرما

هشدار کارشناس درباره مصرف آب در فصل سرما

سیاوش فاضلیان با تاکید بر اینکه در فصل سرما از نوشیدن آب سرد خودداری شود، گفت: مصرف آب سرد باعث ضعیف شدن حلق و تارهای صوتی می شود و با توجه به شیوع بیماری های تنفسی توصیه می شود از نوشیدن آب سرد و یخ خودداری شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: برای حفظ سلامت در فصل سرد و خشک پاییز، بهتر است غذاهای مناسب این فصل با طبع گرم بیشتر مصرف شود، بنابراین توصیه می شود میوه های شیرین در وعده های غذایی گنجانده شود. رژیم غذایی خانواده ها

وی گفت: گوشت قرمز، گوشت شتر، بلدرچین و غلات مانند گندم و همچنین حبوبات مانند نخود و لوبیا، غذاهای آب پز، میوه های شیرین و آبدار مانند انار و انگور شیرین و سیب، کشمش، کشمش، بادام، زرده تخم مرغ. . ، شیره خرما و انگور، مربای بالانگ، چغندر، سبزیجات، چغندر، هل، دارچین، انجیر، شیر عسل، شیر برنج، بلغور جو دوسر و کنجد از جمله غذاهای گرم مناسب فصل پاییز هستند.

این پزشک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه بر غذاهای گرم، دمنوش های زنجبیل، آویشن، میخک، نعناع، ​​دارچین و جعفری نیز برای فصل پاییز مناسب است چرا که این دمنوش ها ایمنی بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. همچنین برای تسکین قفسه سینه مناسب است. درد و سرفه

این متخصص تغذیه با بیان این مطلب تصریح کرد: از میوه هایی که ویژگی های این فصل را دارند نباید غافل شد و سیب زمینی، خرما، زالزالک، انار، مرکبات و جبهام نیز در برنامه غذایی و سبد غذایی خانواده قرار گیرد.

وی همچنین به غذاهای ممنوعه در فصل سرما اشاره کرد و گفت: در این فصل توصیه می شود از غذاهای آماده و منجمد، سس، کنسرو، سرکه، پنیر شور، میوه های ترش، گوجه فرنگی و ترشی کمتر استفاده شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: از آنجایی که ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی در ماه های پاییز و زمستان شیوع پیدا می کند، می توان با تغذیه مناسب تا حد زیادی از این بیماری ها در امان ماند.